SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Rabu, 29 Jun 2011

Adingan Gila "Jangan Ditiru"

Ratusan penumpang kereta bawah tanah (subway) new york, dengan santai melucut gaun(skirt) dan seluar panjang, minggu (9/1/2011), waktu ambil bahagian dalam acara memperlihatkan kaki secara spontan, walau pun suhu paras beku.

Memperingati tahun ke-10 “no pants subway ride” yang diselenggarakan improve everywhere itu menampilkan ratusan penumpang kereta di new york yang melucut(buka) pakaian luar dari pinggang ke bawah, Biarpun mereka sedang memakai jaket, syal, penutup telinga dan pakaian musim sejuk lainnya untuk bahagian atas tubuh mereka.

Tepat pukul tiga petang,penumpang kereta bawah tanah di enam pusat pertemuan terpisah di seluruh kota naik ke dalam kereta bawah tanah yang telah ditentukan, berperilaku biasa sebagaimana layaknya penumpang kereta awam, seperti membaca majalah atau memandang kesekeliling / sekitar.Namun begitu pintu ditutup di perhentian sebelum mereka turun, peserta diminta untuk berdiri, melucutkan gaun dan seluar , yang kemudian dimasukan ke dalam bekas yang sedia ada dalam kereta dan bag tangan.

“jika ada yang bertanya mengapa anda melucutkan seluar anda, beritahu mereka bahwa seluar panjang atau gaun itu 'semakin tidak nyaman(selesa)'" begitu instruksi yang disampaikan via e-mail kepada peserta.

Bila sahaja mereka keluar dari kereta, para penumpang itu berdiri seketika di sebuah tempat yang dikhaskan di jaringan kereta bawah tanah, demi memberikan efek kejutan maksimum bagi sesama penumpang.

Aku petik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan