SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Ahad, 30 September 2012

Dr MAZA : Ulama perlu Berhati-Hati Keluarkan Pendapat Mereka


GEORGE TOWN, - Golongan ulama disaran agar berhati-hati mengeluarkan pendapat berhubung sesuatu perkara supaya buah fikiran mereka itu tidak mengelirukan masyarakat.

Pensyarah Pengajian Islam Universiti Sains Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata ulama yang tidak cukup pengetahuan untuk menyelesaikan permasalahan melibatkan hukum boleh melembabkan masyarakat dengan fatwa mereka yang salah.
"Ulama adalah orang yang berpengaruh, pandangan mereka diambil kira sebagai 'divine conclusion' oleh masyarakat. Jadi, golongan ulama harus beri pandangan yang boleh meningkatkan mentaliti umat," katanya ketika berucap pada seminar Ulama dan Kebangkitan Rakyat anjuran Yayasan Islam Pulau Pinang, di sini hari ini.
Mohd Asri berkata sejarah membuktikan kebangkitan atau kejatuhan sesebuah masyarakat bergantung pada kekukuhan institusi ulama dan golongan itu harus memperkasa barisan mereka jika mahu menjadi pembela rakyat......tajuk/ sini

Beliau bagaimanapun berpendapat golongan ulama tidak semestinya menjadi pemerintah atau membentuk kerajaan sendiri untuk memandu rakyat sebaliknya harus berani menasihati pemerintah, jika wujud kepincangan dalam pentadbiran kerajaan.

"Pemimpin dan ulama adalah dua golongan yang memegang kepimpinan, ada pengaruh tersendiri dalam masyarakat," katanya.

Justeru, Mohd Asri berkata jika kedua-dua golongan itu bergabung dan tidak memanipulasi antara satu sama lain maka kerjasama itu dilihat mampu melahirkan masyarakat intelektual dan dapat mewujudkan sebuah negara yang teguh.

-- BERNAMA

Jahatnya Lim Guan Eng


http://3.bp.blogspot.com/-tIstX8fqbBI/UGg7m4knPuI/AAAAAAAAl2A/MIm19R0RNQY/s640/Lin+Chi+Ling++03.jpg

gambar yang lama, cina lim guang eng yang umno kata jahat

http://2.bp.blogspot.com/-1A28GF9-ONg/TbBSlKFoT6I/AAAAAAAABmo/8_buHSRyuag/s320/Chua-Soi-Lek-02.jpg

yang dalam gambar tu cina, seorang pemimpin parti dalam BN. korang mesti tahu

http://4.bp.blogspot.com/_eTc4-qw1PFk/S-x_629OnWI/AAAAAAAAAS8/WQY5nNeCrtc/s400/mat+sotong.jpg

yang ni melayu. nampak muka macam islam.
 korang mesti kenal. 
kami cuba berbaik sangka la kot

MBJB TOLONG DENGAR MASALAH KAMI PAR


PAR permas turun padang untuk menerima aduan penduduk Permas 1/4 yg mengadu mengenai sistem perparitan kediaman mereka yg tersumbat hingga menyebabkan air parit melimpah ke  dalam rumah mereka apabila tiba musim hujan.Masalah ini sudah berlarutan
Bersama Pihak Media Meninjau Lokasi


Satu hari sebelum sidang media melihat Longkang tersumbat
selama 10 tahun yg melibatkan 20 keluarga bebilang kaum dan aduan dah dilaporkan kepada Mbjb dan juga kepada pemimpin MIC..tetapi hingga sekarang tiada tindakan yg diambil utk mengatasi masalah ini.MBJB hanya datang utk mengambil gambar sahaja.kata Pengadu kepada Penyelia PAR.menurut kata salah seorang pengadu mereka dah rugi hampir RM 15000 kerana alat perabut mereka rosak akibat kerap Banjir.

Jangan kerja lebih 8 jam


SEKIRANYA pada masa ini anda sering bekerja selama lebih lapan jam sehari, apa kata anda cuba ubah rutin tersebut kepada masa yang lebih pendek kerana kerja lebih masa dikaitkan dengan risiko mendapat sakit jantung.

Menurut pengkaji, sesiapa yang bekerja dalam tempoh masa yang lama mempunyai risiko sebanyak 80 peratus untuk mendapat masalah kardiovaskular itu.

Kajian yang disiarkan dalam American Journal of Epidemiology itu menjelaskan bahawa pekerja yang kerap mengabdikan diri di pejabat mudah diserang tekanan perasaan, darah tinggi dan amalan diet tidak tersusun.

Perbuatan itu dikhuatiri boleh mengakibatkan sakit jantung dan strok.

Kajian terkini oleh Institut Finlandia, Amerika Syarikat itu digabungkan dengan hasil terdahulu di mana mereka yang bekerja lebih daripada 11 jam sehari memiliki risiko sakit jantung sebanyak 67 peratus.

Jelas pengkaji, keadaan itu berlaku akibat tekanan di tempat kerja yang menambahkan kandungan hormon kortisol. Selain itu, tempoh tersebut turut mengganggu jadual diet dan mengehadkan aktiviti fizikal.

Pakatan realistik mansuh PTPTN, BN cuma mampu beri diskaun 20%


KUALA LUMPUR : Pemberian diskaun 20 peratus kepada peminjam Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) untuk melangsaikan hutang sekaligus, tidak akan menyelesaikan masalah golongan itu, kata Rafizi Ramli.


Pengarah Strategi KEADILAN itu berkata, peminjam yang rata-rata lepasan Institut Pengajian Tinggi (IPT) tidak mempunyai banyak wang hingga boleh melangsaikan keseluruhan hutang PTPTN.

“Mereka sangat terbeban dengan hutang PTPTN dan mana mungkin mereka dapat membayarnya sekaligus,” katanya ketika dihubungi.

Perdana Menteri ketika membentangkan Belanjawan 2013 petang tadi mengumumkan akan memberi diskaun 20 peratus kepada penyelesaian sekaligus pinjaman PTPTN, sehingga 30 September 2013.

Diskaun 10 peratus juga akan diberi kepada mereka yang membayar pinjaman itu secara konsisten.

Rafizi berkata, Umno BN cuba menunjukkan mereka prihatin dengan masalah peminjam PTPTN setelah Pakatan Rakyat menawarkan untuk menghapuskan skim tersebut.

Pengumuman itu juga katanya, hanya bertujuan menarik perhatian golongan muda supaya kembali menyokong BN.

“Kita yakin pengundi di kalangan golongan muda lebih berminat dengan tawaran Pakatan untuk menghapuskan terus PTPTN,” katanya.

Golongan belia juga disogok dengan rebat sebanyak RM200 untuk pembelian telefon pintar 3G.

Mengulas perkara itu, Rafizi berkata, pemberian rebat tidak memberi kebaikan kepada golongan belia, malah ia akan membebankan terutama di kalangan mahasiswa.

“Kebanyakan telefon pintar berharga di atas RM1,000. Pelajar hanya diberikan RM200. Ini bermakna mereka terpaksa menambah wang untuk membelinya. Itu tidak termasuk perkhidmatan yang dibayar setiap bulan,” jelas Rafizi.

Beginilah Sebenarnya Sultan Berjiwa Rakyat


Tengok pakaian yang sultan kelantan pakai tu. 

Betul2 low profile. Pakaian simple gila. 
Dengan baju melayu dan kopiah memang simple habis.

Hasan Ali ibarat kereta buruk tak ada enjin



Kereta,  kalau dah habis minyak boleh diisi semula, kalau minyak pun dah tak boleh pakai boleh tukar kepada gas. Tetapi kalau enjin dah tak ada  memang tak guna satu sen pun! Begitulah nasib Dr Hasan alJATI,  orang yang jiwanya paling kacau ketika ini.  Setelah niatnya nak menjadi Menteri Besar Selangor gagal kemudian dipecat pula oleh PAS kerana masaalah perlanggaran disiplin,   kini beliau tercari-cari haluan dan masa depan. Apabila berhujjah kerap benar tersisih dari lojik dan fakta!, Suara dan  bau suara pun orang dah tak suka,  sebab hampir setaraf dengan air longkang!   .  
 
Isu panas sekarang ini,  ialah  protes atau reaksi umat Islam terhadap filem yang menghina Islam.  DS Anwar dalam satu kenyataannya di London baru-baru ini  bersetuju bahawa ada masalah dengan jiwa orang Islam,, maka mereka mudah marah dan beremosi’’.  Lantas secepat kilat si Hasan alJATI ini menuduh Anwar telah membuat kenyataan yang menghina Islam.
Menurut Dr Hasan lagi,,  “Sebenarnya Anwar lah  yang sedang mengalami masalah jiwa,  Rakyat Malaysia faham tentang tekanan emosi yang sedia beliau hadapi berikutan dengan beberapa kes melibatkan moral beliau,” katanya.

Kah, kah, kah!!  Ini cakap orang yang dah habis modal. Siapa sebenarnya yang mengalami tekanan emosi? Anwar atau beliau sendiri?  Hasan masih cakap isu moral!  Walhal masyarakat dan mahkamah belum pernah membuktikan Anwar tidak bermoral!  Kesian si Hasan ni!  Cakap-cakapnya dah lebih teruk dari cakap orang Umno!                                                                    

Seterusnya Hasan mendakwa bahawa kenyataan yang dibuat Anwar adalah sama atau senada dengan apa yang disebutkan oleh Ngeh  Koo Ham  ahli parlimen DAP yang juga didakwa menghina orang Islam dalam isu bantahan terhadap filem “Innocence of Muslims” pada minggu lalu.   Mana boleh sama!  Tak sama pandangan Anwar seorang individu Islam dengan pandangan Ngeh yang bukan Islam!   Tetapi kalau Hasan guna penimbang dacing Baghdad(BN) mungkin le sama kut?
Apa-apa pun, biarlah Hasan terjun dengan labu-labunya !  Allah mungkin telah menutup mata dan minda Hasan Ali !  Sebab itulah dia tak pernah nampak  lambakan penghinaan Islam oleh orang Umno selama ini. Pernah Hasan tegur keceluparan Mahathir terhadap Islam dan Nabi? Begitu juga penghinaan Islam oleh Jamil Khir? Mashitah Ibrahim, Najib, Rosmah dan ramai lagi?

Oleh : rahimothman

Waktu Subuh Yang Penuh Keberkatan Allah S.W.T


Inilah ujian yang sesungguhnya. Ujian yang sangat sulit, namun bukan satu hal yang mustahil. Nilai tertinggi dalam ujian ini bagi seorang laki-laki adalah solat Subuh secara rutin berjemaah di masjid. Sedangkan bagi wanita, solat Subuh tepat pada waktunya di rumah. Setiap orang dianggap gagal dalam ujian penting ini, manakala mereka solat tidak tepat waktu, sesuai yang telah ditetapkan Allah s.w.t.


Sikap manusia dalam menunaikan solat fardhu cukup beragam. Ada yang mengerjakan sebahagian solatnya di masjid, namun meninggalkan sebahagian yang lain. Ada pula yang melaksanakan solat sebelum habis waktunya, namun dikerjakan di rumah.

Dan, Ada pula sebahagian orang yang mengerjakan solat ketika hampir habis batas waktunya (dengan tergesa-gesa). Yang terbaik di antara mereka adalah yang mengerjakan solat fardhu secara berjemaah di mushala/surau/masjid pada awal waktu.

Rasulullah s.a.w. telah membuat klasifikasi yang dijadikan sebagai tolok ukur untuk membezakan antara orang mukmin dengan orang munafik. Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.d. d ia berkata bahawa Rasulullah s.a.w. Bersabda:

” Sesungguhnya solat yang paling berat bagi orang munafik adalah solat Isya’ Dan solat Subuh. Sekiranya mereka mengetahui apa yang terkandung di dalamnya, niscaya mereka akan mendatangi keduanya sekalipun dengan merangkak. (HR. Al-Bukhari dan Muslim).

Apabila Rasulullah s.a.w. meragukan keimanan seseorang, beliau akan menelitinya pada ketika solat Subuh. Apabila beliau tidak mendapati orang tadi solat Subuh (di masjid), maka benarlah apa yang beliau ragukan dalam hati.

Di sebalik pelaksanaan dua rakaat di ambang fajar ini, tersimpan rahsia yang menakjubkan. Banyak permasalahan yang bila dirujuk, bersumber dari pelaksanaan solat Subuh yang diringan-ringankan. Itulah sebabnya, para sahabat Rasulullah saw. sekuat tenaga agar tidak kehilangan waktu emas itu. Pernah suatu hari, mereka terlambat salat Subuh dalam penaklulkan benteng Tastar. ‘Kejadian’ ini membuat seorang sahabat, Anas bin Malik r.a.d. selalu menangis bila mengingatnya. 


Yang menarik, ternyata Subuh juga menjadi waktu peralihan dari era jahiliyah menuju era tauhid. Kaum ‘Ad, Tsamud, dan kaum penderhaka lainnya, dilibas azab Allah swt. pada waktu Subuh. 

 SEORANG penguasa Yahudi berkata: “Kami baru takut terhadap umat Islam jika mereka telah melaksanakan solat subuh seperti melaksanakan solat Jumaat.” (Buku Misteri Solat Subuh oleh Dr Raghib As-Sirjani).

 “Sungguh masjid-masjid di seluruh penjuru dunia ini merintih pedih dan mengeluh kepada Allah kerana dijauhi oleh majoriti kaum muslimin ketika solat subuh sedang dilaksanakan. Kalau bukan kerana ketentuan Allah bahawa benda-benda mati itu tidak bisa bicara, tentu manusia dapat mendengar suara rintihan dan gemuruh tangis masjid-masjid itu mengadu kepada Rabbnya Yang Agung”

(Buku Keajaiban Solat Subuh oleh Dr. Imad Ali Abdus Sami Husain). Memang, tanpa solat Subuh secara berjemaah, umat Islam tidak lagi berwibawa. Tak selayaknya kaum muslimin mengharapkan kemuliaan, kehormatan, dan kejayaan, bila mereka tidak memperhatikan solat ini. Bagaimana orang-orang muslim tidur di waktu Subuh, lalu dia berdoa pada waktu Dhuha atau waktu Zohor atau waktu petang hari (Asar), memohon kemenangan, keteguhan dan kejayaan di muka bumi. Bagaimana mungkin? Sesungguhnya agama ini tidak akan mendapatkan kemenangan, kecuali telah terpenuhi semua syarat-syaratnya. Yaitu dengan melaksanakan ibadah, konsekuen dengan akidah, berakhlak mulia, mengikuti ajaran-Nya, tidak melanggar larangan-Nya, dan tidak sedikit pun meninggalkannya, baik yang ringan apalagi yang sangat penting. 

Subhanallah! Allah s.w.t. akan mengubah apa yang terjadi di muka bumi ini dari kegelapan menjadi keadilan, dari kerusakan menuju kebaikan. Semua itu terjadi pada waktu yang mulia, ialah waktu Subuh. Berhati-hatilah, jangan sampai tertidur pada saat yang mulia ini. 

 Allah s.w.t. akan memberikan jaminan kepada orang yang menjaga solat Subuhnya, yaitu dibebaskan dari seksa neraka jahanam. Diriwayatkan dari Ammarah bin Ruwainah r.a., ia berkata: Saya mendengar Rasulullah saw bersabda: “Tidak akan masuk neraka, orang yang solat sebelum terbit matahari dan sebelum terbenam matahari.” (HR. Muslim). 

Solat Subuh merupakan hadiah dari Allah s.w.t., tidak diberikan, kecuali kepada orang-orang yang taat lagi bertaubat. Hati yang diisi dengan cinta kemaksiatan, bagaimana mungkin akan bangun untuk solat Subuh? Hati yang tertutup dosa, bagaimana mungkin akan terpengaruh oleh hadith-hadith yang berbicara tentang keutamaan solat Subuh? Orang munafik tidak mengetahui kebaikan yang terkandung dalam salat Subuh berjemaah di masjid. Sekiranya mereka mengetahui kebaikan yang ada di dalamnya, niscaya mereka akan pergi ke masjid, bagaimanapun keadaannya, seperti sabda Rasulullah saw.: ” Maka mereka akan mendatanginya, sekalipun dengan merangkak.” Cuba kita bayangkan ketika ada seorang laki-laki yang tidak mampu berjalan, tidak ada orang yang membantu memapahnya. Dalam keadaan yang sedemikian rupa, ia bersikap keras mendatangi masjid dengan merangkak dan merayap di atas tanah untuk mendapatkan kebaikan yang terkandung dalam salat Subuh berjemaah.

Sekiranya kita saksikan ada orang yang meninggalkan solat Subuh berjamaah di masjid (dengan sengaja), maka kita akan mengetahui betapa besar musibah yang telah menimpanya. Rakan-rakan semua, artikel ini bukan untuk menuduh orang-orang yang tidak menegakkan solat Subuh di masjid dengan sebutan munafik. 

 Allah s.w.t. Maha Mengetahui akan keadaan setiap muslim. Namun, sebaiknya hal ini dapat dijadikan sebagai bahan pembaiki bagi setiap individu (kita), orang-orang yang kita cintai, anak-anak, serta sahabat-sahabat kita. Sudahkah kita salat Subuh berjamaah di masjid/musalla secara istiqamah? Jika seseorang meninggalkan solat Subuh dengan sengaja, maka kesengajaan tersebut adalah bukti nyata dari sifat kemunafikan. Barang siapa yang pada dirinya terdapat sifat ini, maka segeralah bermuhasabah dan bertaubat. Mengapa? Karena dikhuatiri akhir hayat yang buruk (su’ul khatimah) akan menimpanya. 
Nauzubillah minzalik! (HD). 

Salah satu keutamaannya adalah Rasulullah s.a.w. mendoakan umatnya yang bergegas dalam melaksanakan solat Subuh, sebagaimana disebutkan dalam hadis: “Ya Allah, berkatilah umatku selama mereka suka bangun subuh (iaitu mengerjakannya).” (Hadis riwayat Termizi, Abu Daud, Ahmad dan Ibnu Majah) Jika Rasulullah s.a.w. yang berdoa, maka tidak ada hijab di antara Baginda dengan Allah s.w.t. kerana Baginda sendiri adalah orang yang secara jasadiyah paling dekat dengan Allah s.w.t. 

Waktu Subuh adalah waktu yang paling baik untuk mendapatkan rahmat dan keredaan Allah s.w.t. Allah s.w.t. berfirman maksudnya: “Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru Tuhannya di pagi dan senja hari dengan mengharap keredaan-Nya, dan janganlah kedua matamu berpaling daripada mereka kerana mengharapkan perhiasan duniawi, dan janganlah kamu mengikuti orang yang hatinya sudah Kami lalaikan daripada mengingati Kami, serta menuruti hawa nafsunya dan adalah keadaannya itu melampaui batas.” (Surah al-Kahfi, ayat 28) 

Keutamaan solat Subuh diberikan ganjaran pahala melebihi keindahan dunia dan seisinya, sebagaimana disebutkan dalam hadis riwayat Imam at-Termizi: “Dari Aisyah telah bersabda Rasulullah SAW, dua rakaat solat Fajar pahalanya lebih indah daripada dunia dan seisinya.”Begitulah keistimewaan solat Subuh.

Apakah yang menghalang kita untuk menyingkap selimut dan mengakhiri tidur untuk melakukan solat Subuh? Diceritakan satu ketika Rasulullah s.a.w. solat subuh di masjid Nabawi. Begitu pulang beliau mendapati puterinya Siti Fatimah masih tidur. Maka beliau pun membalikkan tubuh Fatimah dengan kakiknya, kemudian berkata: “Hai Fatimah, bangun dan saksikanlah rezeki Robbmu, karena Allah s.w.t. membagi-bagi rezeki para hamba antara salat subuh dan terbitnya matahari”. ( HR.Baihaqi ). 

Dilain waktu Rasulullah s.a.w. menjadi imam solat subuh, Beliau tidak melihat Ali bin Abi Thalib RA. Khuwatir menantunya ini sakit, beliau langsung menuju rumahnya. Ketika bertemu dengan Siti Fatimah, mendapat penjelasan bahawa sangat asyiknya Ali, suaminya beribadah malam, maka solat subuh dilakukan di rumah. Rasulullah s.a.w. kemudian berkata: “Solat subuh yang dilakukan secara berjemaah (di masjid), lebih bagus daripada ibadah yang dilakukan seseorang sepanjang malam di rumah”. 

Dalam hadis yang diriwayatkan oleh Muslim bahwa Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Barangsiapa yang melaksanakan solat isya’ secara berjemaah , maka ia seperti solat malam separuh malam. Dan barangsiapa yang melaksanakan solat subuh secara berjemaah, maka ia seperti solat malam satu malam penuh”. Sehingga Ibnu Umar r.a.d. pun menegaskan: “Sungguh, aku boleh melaksanakan solat subuh secara berjemaah, itu lebih aku sukai daripada solat malam semalam suntuk”. Sudah pasti yang paling baik adalah istiqamah solat malam di rumah sesuai kemampuan dan ditutup dengan solat subuh secera berjemaah di masjid… 

 Ayuh! rakan-rakan semua, marilah kita solat subuh di masjid secara berjemaah. Semuga Allah memberikan kekuatan kepada kita semua untuk mengamalkannya. Penuhkan masjid diwaktu solat subuh supaya orang kafir akan gerun dengan kehebatan umat Islam. InsyaAllah kalau kita sama-sama berusaha kearah itu, tidak mustahil panji-panji Islam akan subur menghijau dibumi Allah ini. Tiada yang mustahil dan kita tidak perlu ragu-ragu dengan pertolongan Allah s.w.t., insyaAllah. Wallahua’alam.


Aku petik dari Pahlawan 30

Sabtu, 29 September 2012

Masyarakat Kanibal Pemakan Daging Wanita di Cina

Bahasa asal (Bahasa Indon)
Masyarakat Kanibal Pemakan Daging Wanita di Cina, Sebuah desa terpencil di negara China, setiap tahun menjelang Tahun Baru Cina, mereka akan melakukan pesta pemotongan daging secara besar-besaran. Karena bagi mereka, DAGING merupakan makanan mewah yg susah didapat. Sehingga mereka hanya dapat memakannya setahun sekali saja dan hanya pada hari Tahun baru cina tersebut.


Walaupun terpencil, namun setiap pelancung di china, ramai yang gemar melewat desa tersebut. Jika ada pelancung bersendirian yg melakukan perjalanan, mereka biasanya akan ditumpangkan nginap di rumah warga desa tersebut.(DiMalaysia Homestay)




Jika mereka bertemu pelancong wanita yang bersendirian, mereka akan menangkap si wanita tersebut kemudian di ikat dan dilarang keluar rumah. Si wanita tersebut akan diberi makan dan tempat tinggal percuma oleh warga. Apabila wanita tersebut masih VIRGIN, mereka tak boleh mendekati lelaki lainnya. Karena bagi mereka, bagian SENSITIF wanita akan lebih wangi dibanding yg bukan virgin. Sehingga harus menjaga mereka supaya tidak ditindas oleh laki-laki lain.


Ketika menjelang Tahun baru cina, wanita tersebut akan dibunuh dan badan dia akan dijadikan DAGING HIDANGAN untuk warga mereka. Sebelum Wanita itu disembelih wanit itu akan di cuci bersih terlebih dahulu hingga dicabut seluruh bulu dibadannya.

Kemudian wanita yang ditelanjangkan itu diikat ketat kaki tangannya dan dibawa ke tempat penyembelihan mereka, kemudian akan diteruskan upacara pemotongan. Berikut ada beberapa gambar proses pemotongan :



Desa tersebut memiliki peraturan, jika lelaki yang mau berkahwin, mereka mesti mengahwini wanita dari desa sendiri sahaja. Bagi mereka perempuan yang datang dari luar hanya untuk dimakan saja. Haram bagi mereka mengahwininya.

Wanita diatas ini pada waktu hendak dipotong, dia hanya menangis tanpa berteriak. Karena dia tahu tiada siapa yang akan datang menyelamatkan dirinya. Wanita tersebut akan disembelih lehernya terdahulu supaya berhenti bernafas.





Wanita yang disembelih diatas ini dalam lengkongan berumur 20-an. Dia rupanya adalah seorang pekerja di bandar.

P/S: Begini lah jadinya jika maknusia hanya mementingkan diri sendiri dan tidak mahu menghormati hak orang lain.Di harap Malaysia tidak begitu "tidak ada yang memakan daging saudaranya sendiri / maknusia"

Jika benar berlaku didesa itu sudah pasti desa itu bukan desa yang "demokratik" sehingga tiada pilihan bagi wanita luar desa untuk membila diri.

Malaysia tidak begitu terhadap wanita luar mereka sangat dihormati hinggakan "pelacur pun di bela / jaga". Tapi ada juga yang kurang bernasib baik kena "C4" berkecai. Nasib ko Tuya.

Aku petik

Adakah Dunia Sudah Semakin Panas

Apakah dunia ini sudah semakin panas sehinggakan 
penghuni nya terpaksa berbuat begini ?
Harap anda jangan melakukan nya







Rehatkan Minda Dulu, Jangan Ambil Serius Yek.

Hubungan Seks Yang Terlalu Kerap Hingga Terlupa Hari
Sepasang pengantin baru mengalami gangguan kesihatan. Setelah diperiksa dengan teliti, doktor memberitahu perkara itu disebabkan oleh hubungan seks yang terlalu kerap.

"Untuk sementara waktu ini, anda berdua dinasihatkan supaya menghadkan kegiatan seks. Sebaiknya dua kali saja seminggu sahaja. Untuk memudahkan mengingat, saya sarankan untuk melakukan hubungan ini hanya pada hari yang bermula dengan huruf S, iaitu Selasa dan Sabtu," saran doktor.


Akan tetapi pada malam ketiga berpuasa dari membuat hubungan itu, sisuami tidak dapat lagi menahan nafsunya lalu mencumbui isterinya yang sedang tidur sehingga isterinya terjaga.


"HARI INI HARI APA BANG?" tanya si isteri.
"SEMAAT"  jawab suami ...dengan pantas...

Bila Nafsu Memuncak !!!

ila nafsu sudah memuncak di ubun-ubun maka seringkali pasangan yang sedang “birahi” tidak lagi memperdulikan untuk melampiaskannya dimanapun dan tak kira masa tanpa memperdulikan orang sekeliling mereka ada yang melihat atau tidak, sebenarnya walaupun manusia tidak ada yang melihat bukankah Tuhan sentiasa melihatnya. Dan jangan kita seperti binatang di bawah ini kerana mereka tidak mempunyai akal....





Kenapa Semua Mesti Di Bebankan Kepada Rakyat ???

[IMG]



Mungkin ni sebabnya alasan kerajaan menaikan harga gula sehingga RM 0.20  sekilo gram
Lihat lah bertapa prihatennya  kerajaan Umno/BN dibawah pimpinan 
YAB Dato Seri Najib Razak.

Sebenarnya memang sudah menjadi kebiasaan bagi kerajaan Umno/BN menaikkan
harga apa juga yang menjadi keperluan rakyat.
Sebagai contoh rakyat memerlukan air bersih, kerajaan jual air kepada rakyat
dengan harga yang begitu mahal,eletrik juga adalah bahan asah kehidupan rakyat
juga diambil kesempatan oleh kerajaan untuk menjual kepada rakyak,
bahan bakar seperti petrol tidak diturunkan oleh kerajaan
kerana mereka tahu itu adalah bahan keperluan harian rakyat
begitu juga pendidikan yang begitu banyak nya sudah disuwastakan oleh kerajan,
kerana rakyat ingin belajar dan menuntuk ilmu untuk masa hadapan
PTPTN dengar bunyi nya macam membantu rakyat (pelajar)
tetapi itu adalah salah satu alat mencekek rakyat (pelajar)
kenapa tidak? kerana rakyat akan di bebani hutang
dan bunga untuk dijelaskan selapas mereka 
keluar dari pusat pengajian

CEKIK RAKYAT NAMANYA.

Kesimpulannya boleh dikatakan apa juga yang menjadi keperluan rakyat 
dijadikan perniagaan oleh kerajaan yang diberikan kepada 
keluarga dan kroni-kroni mereka. 

Bagi orang Umno/BN yang tak berapa nak bijak itu
mengangap itu semua perlu di jual kepada rakyat dan dinaikkan harga 
dengan alasan kerajaan tidak mampu lagi untuk menanggung
bebanan perbelanjaan untuk kemudahan rakyat ....

Bodohnya orang Umno/BN , mereka tidak mahu menerima 
pandangan orang lain dan tidak mahu menukarkan kerajaan yang jelas
tidak lagi mampu untuk memberi jaminan perhidmatan
yang diperlukan oleh rakyat. mereka masih lagi taksub dengan kerajaan
yang lemah dan tidak mampu untuk membantu rakyat keluar dari 
kepompong kemiskinan.

Sebaliknya krajaan yang sedia ada meletakkan segala bebanan negara 
keatas bahu rakyat. sedangkanm mereka mengaut segala keuntungan yang ada
danmereka mengujutkan sesuatu projek dengan mengharapkan laba dari projek tersebut
apakah kerajaan seperti ini harus di simpan lagi ????

SEKARANG WAKTU NYA KITA TUKAR KERAJAAN  ( PRU 13 )  

"KROKODIL" - Dadah Ciptaan Terbaru Membunuh Dengan Cara Amat Mengerikan

Semoga penagih-penagih semua dapat menjadikan gambar-gambar ini
sebagai tauladan untuk dijadikan sempadan, agar menjauhi 
Dadah merbahaya ini, dan semua jenis Dadah.

Kembalilaj kepada pangkal jalan 
semoga dapat kesejahteraan dari Allah yang maha kuasa
di samping menjadi kebangaan keluarga



Ciptaan dadah jenis baru ini telah mula menjadi ketagihan di kalangan  penagih dadah di Rusia. Dadah jenis ini digelar sebagai Krokodil (buaya). Dadah ini mempunyai kesan yang sangat mengerikan yang mana ia akan memamah kulit, daging dan tulang penagihnya.

Krokodil termasuk jenis desomorphine sebjenis sintetik opioid yang lebih berbahaya daripada heroin. Bahan  terlarang ini dibuat melalui beberapa siri reaksi kimia dan campuran beberapa bahan saraf yang lain.

Di Rusia, heroin biasa dijual dengan harga sekitar $ 40 per-dosis. Penggunaan desomorphine biasanya di campur dengan Kodein,ubat penahan sakit berasaskan bahan-bahan konsumsi rumah tangga.

Gambar-gambar di bawah ini menunjukkan kesan yang teramat teruk dari dadah terlarang ini. Kesannya ialah dengan membuat luka pada tisu anggota tubuh dengan kerosakan yang sangat teruk, bahkan banyak di antaranya mengakibatkan kereputan pada tisu daging dan kulit penagihnya. Kulit dan daging penagih akan mereput dan terkelupas dari tulangnya dan akan membawa maut dalm keadaan yang amat menyeksakan.








               DADAH membawa MAUT!

Untuk Orang-Orang "UMNO" Fikirkan


Tidak Pernah Sekali Pun Nabi Muhamad SAW Melaungkan "HIDUP QURAISY..!!!"


Bukti UMNO Menolak ISLAM

Adakah Nabi Muhammad SAW pernah melaung-laungkan Hidup Bangsa Quraisy !!  Hidup Quraisy !!... ???
 
Seperti mana yang dilaung-laungkan oleh UMNO...
 
"Hidup Melayu".  Sampai masanya semua bangsa akan mati...
 
Tiada yang hidup walaupun Melayu.  
 
Walaupun beribu-ribu kali engkau laungkan.  
 
Yang kekal hanyalah ALLAHUAKBAR dan  Islam yang dipelihara dan diberi kemenangan oleh Allah Azzawaljalla.

Nabi SAW tidak memperjuangkan bangsa...tetapi ISLAM.   Firman Allah SWT.  
"Tidak aku jadikan Jin dan Manusia melainkan untuk beribadah kepadaku."......
 
Apakah dengan Melayu.....ibadahmu diterima Allah.  
 
Apakah dengan Melayu....Kamu dimuliakan oleh Allah dimuka buminya ini.???

Hanya kerana Islam...kamu dimuliakan oleh Allah SWT.   Sepertimana kata Syaidina Umar Al Khattab.

Kata Umar r.a., "Kita ini satu kaum yang ALLAH muliakan dengan Islam!...Kalau kita nak mencari kemuliaan lain daripada cara Islam, Tuhan akan hinakan kita. 
 
Maksudnya, aku ni jadi Umar yang terkenal dan hebat; bukan kerana aku pakai baju hebat dan bukan kerana unta dan kuda ku hebat; tetapi kerana Islamlah, maka aku jadi hebat. Dan Arab tak ada apa-apa tanpa Islam!"...
 
Sepertimana Arab yang tak boleh diharap hari ini. Apabila mereka menanggalkan "pakaian" Islam, maka benarlah macamana Saiyyidina Umar kata, 
 
"Kita adalah kaum (merujuk kepada bangsa Arab) yang tak ada nilainya tanpa Islam."...Memang benarlah apa yang kita lihat hari ini, oran! g Arab telah kembali menjadi kaum yang tidak ada nilai.

Kalau bangsa Arab takde nilainya di sisi Allah tanpa Islam...kata Saiyyidan Umar, bagaimana pula dengan UMNO yang memperjuangkan Melayu.???  / Panglima 7