SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Selasa, 30 Ogos 2011

Ramdhan Pergi Diganti Syawal


Ramadhan sudah melabuhkan tirainya
Sebulan sudah menahan lapar dan dahaga
Setiap muslim berdoa berharap akan bertemu ramadhan lagi
Bulan yang penuh keberkatan dan penuh keampunan

Syawal pula sebagai penganti
Membawa bersama kegembiraan penuh makna

Sikaya dan simiskin sujud bersama
Bertakbir membesarkan nama Allah
Bertasbih ,bertahmid memuji yang Esa
Tua muda lelaki dan wanita 
Berkemampuan mereka berpakaian baru
Kurang mampu pula berpakaian bersih
Yang tak mampu pula tidak dilupakan

Rakyat Malaysia terkenal dengan kekayaan 
Terkenal dengan kemurahan hati dan budi
Dalam Negara simiskin sush dicari
Menderma pula keluar negari

Berapa kaya rakyat Malaysia ( Selangor )
Duit zakat sahaja dah tak tahu nak guna
Asnaf penerima dah fakir dan miskin
Tiada lagi dalam senarai banci

Jika ada pun senarai fakir miskin
Mereka dah mendaftar nama pada padri
Kominiti muslim sibuk dengan politik sahaja
Fakir miskin muslim pergi kegereja

Lumrah muslim Malay'sia
Berlaku satu perkara 
Semua diraba
Tuding

Kepada pemerintah tolong buka mata 
Dibawahan ini ada melayu muslim yang menderita
Pendapatan mereka rendah keperluan hidup ???
Seimbangkan lah pendapatan rakyat dengan
Perbelanjaan (sara hidup) mereka 





















Ahad, 21 Ogos 2011

Indonesia Mensasarkan (Target) 2025


Kerajaan Indonesia berharap dapat masuk ke dalam kategori negara berpenghasilan tinggi pada 2025 dengan mengembangkan berbagai potensi yang dimiliki khususnya ekonomi.

Keterangan tertulis Kementerian Bidang Perekonomian di Jakarta, Rabu menyebutkan, saat ini Indonesia menduduki tangga ke 17 ekonomi dunia, dengan pendapatan per kapita sekitar 3.000 dolar AS pada 2010.

Megikut rancangan  kerajaan,Indonesia akan  masuk jadi negara "high income country" pada 2025.

Indonesia memiliki berbagai potensi yang dapat dikembangkan menjadi kekuatan utama (driver) ekonomi Indonesia.
Saat ini Indonesia sedang berubah dari "factor driven economy" menuju "efficiency driven economy".

Namun potensi yang dimiliki Indonesia untuk menjadi salah satu kekuatan dunia tidakjadi secara  serta merta . Terdapat halangan yang harus dihadapi dan diselesaikan seperti keterbatasan infrastruktur, kuali SDM masih rendah, urbanisasi, dan  perubahan iklim.

Karena itu diperlukan perancangan mampan untuk memanfaatkan momentum bergabung ke dalam negara-negara emerging market.

Kerajaan kemudian menyusun  transformasi ekonomi yang perlu didsokong oleh berbagai lapisan dan perubahan pola pikir di dalam merumuskan strategi dan kebijakan jangka pendek, pertengahan, dan jangka panjang..

Perancangan  tersebut diwujudkan dalam Masterplan Percepatan dan Perluasan Pembangunan Indonesia (MP3EI) yang mencakup 22 aktiviti ekonomi utama Indonesia dan merupakan adaptasi serta integrasi dari Rancangan Pembangunan Jangka Panjang Nasional 2002-2025.

Macam-macam Cerita

1. "Ideanya adalah untuk membawa perhatian dunia kepada Islam," 
kata Hatem Mustafa, pengurus operasi Syarikat Mashahad, 
syarikat pelaburan yang berada di belakang projek 
pembikinan buku Biografi Nabi Mohammad.Selanjutnya Baca sini

2. Bila mereka mengangap tiada siapa lagi yang berkuasa 
selain mereka maka mereka dan mereka boleh berbuat 
apa sahaja seperti mana yang mereka lakukan Baca sini

3. Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, 
Khairy Jamaluddin berkata, 
beliau sanggup menerima keputusan kepimpinan untuk tidak 
meletakkannya sebagai calon pada pilihan raya umum 
akan datang jika bukan dianggap calon boleh menang.
Selanjtnya Baca sini

4. Kalau tak nak politikkan Masjid jangan lah pergi jauh-jauh 
sampai ke Kota Bharu Baca sini
dan tak payah lah pasang papan tanda nama masjid pula
Tak payah cakap lah jangan politikkan masjid 
Sedangkan kamu sendiri yang politikkan .Cakap tak serupa bikin
Kau ni macam ketam lah


5. Lihat sini TNA tak pernah pun cakap apa-apa pasal politik Masjid 
Kerana bagi pendapat TNA Islam (masjid) itu tidak terpisah 
Dengan politikKeduanya saling memerlukan
Tidak seperti Umno yang memisahkan Agama dengan politik 
Tapi mereka bercakap ingin memperjuangkan Islam
Cane tu ???

6. Baca sini eh kau ni Nanu tak ada rasa bersalah ke buat macam tu
Langsung tak ada rasa hormat pada orang lain yek
Kalau taknak hormat pada orang lain pada diri sendiri
Pada diri sendiri pun tak nak hormat juga
Hormati lah Agama kamu
 dan Allah swt.



Apa !! 3,270.444 orang ? Biar Betul!!!!


Betulke ahli UMNO ramai sehingga mencecah tiga juta orang?
mungkin diambil pada senarai yang belum di update tu.
Nampak sangat bohong, 

Najib sebenarnya tak tahu yang ahli Umno dah ramai yang keluar Parti 
Cuma tak umum kat surat khabar je "sebab surat khabar Umno punya"
Kalau umum pun bukan keluar (tulis)dalam berita

Untuk pengetahuan Najib yang ramai dalam senarai nama 
Pada Setiusaha Agung Umno itu semua tak boleh pakai punya senarai
Sebab ada antara ahli cawangan-cawangan ada yang tak tahu 
Bila mereka bayar yuran untuk menjadi ahli? 
Tahu-tahu nama ada sahaja dalam senarai keahlian
ENTAH!siapa yang bayarkan yuiran

Ada antara nama
Orang yang dah meninggal dunia pun kadang-kadang masih dibayarkan yuran,
Dalam kubur pun ada cawangan juga barangkali
Masa mesyuarat perwakilan bahagian 
Ada pula perwakilan dari cawangan kubur

Ai seramnya!!
Tengok tengkorak pakai songkok tinggi
Rangka pakai sampin ada lambang Umno
Perwakilan wanita pakai baju putih kain merah
Berselendang merah

Kenapa harus jadi begitu?
Sebab ketua cawangan nak perwakilan lebih,(ramai)

Kerana nak ramai ahli
Kadang-kadang diantara ketua cawangan dengan ahli pun 
Tak mengenali antara satu sama lain."ahli cawangan ke tu?" 

Ada antara ahli
Mesyuarat agung tak pernah dijemput untuk menghadirinya
Tapi nama ada dalam senarai ahli cawangan.

Korum mesyuarat agung cawangan? 
Entahlah yang penting wakil dari bahagian 
Dah kautim sebab nak jaga Umno
Jangan cawangan kena batal nanti ketua tak boleh cari makan.

Calun ketua bahagian dah janji, perwakilan mesti penuh
Ketua cawangan ditawarkan bertanding AJK bahagian, jika tewas
Ditawarkan sebagai S/U,Bendahari ,Ketua penerangan atau 
AJK tambahan Bahagian dan G 7
Orang-orang Umno tahu lah tu

Sebab itu ahli cawangan Umno tidak pernah berkurangan
Sentiasa ramai Kerana ada dikalangan ketuanya proaktif dalam 
Menipu dan berbohong kepada masyarakat
Atas kepentingan diri sendiri
Undang-undang dan peraturan langar semacam je
Kerana boleh kautim

Ketua bahagian pun sama juga mereka pun nak jaga kepentingan diri
Kalau ambil tindakan nanti peluang untuk jadi calun wakil rakyat terjejas
Sebab itu diamkan sahaja kepincangan parti 
Keahlian kurang tutup mata sahaja

Itu lah antara sebabnya kenapa ahli Umno itu sentiasa ramai

Wah hebat memang hebat !! Umno ni juara pembohong.
Apa kata ketuanya Baca sini .Mereka ni dari atas-atas 
Sampai kebawah-bawah sama je pembohong

Siapa pecaya keahlian Umno sebegitu ramai 
Sedangkan ampunya diri yang dikatakan ahli itu sendiripun 
Ada yang tak tahu bahawa dia adalah ahli Umno
 Punya nak ramai ahli menipu pun tak apa

Ada yang dahulu ahli Umno sekarang dah pindah 
Jadi ahli parti PKR, PAS,DAP dan lain-lain
Nama mereka masih tak dipadam
Dari senarai

Begitu lah parti Umno berterusan sehingga di hapuskan (dilenyapkan)
Dari muka bumi ini oleh Allah swt. Amin





Pemain Opra Van Java Ingin Berbakti Kepada Masyarakatnya


Azis Gagap memilih membelanjakan wangnya dalam pelaburan hartanah 
di kawasan Bogor, Jawa Barat.
Azis merancang akan membangunkan sebuah pesantren diatas tanah tersebut.
Menurut Azis dia melakukan ini, dengan satu alasan
bahawa dalam masa dua tahun lagi dia akan mengundurkan diri
dari dunia entertainment.

Muhammad Azis memilih meninggalkan dunia selebriti pada usia 40 tahun..
Karena itu, Azis yang berusia 38 tahun  melaburkan wangnya 
membeli tanah ratusan meter di desa Sadeng, Bogor, Jawa Barat.

Azis juga merancang selain mendirikan pesantren,
akan membangun kolam dan kebun,
untuk diusahakan bersama para warga desa kelak ..
Azis berkata,
“Di saat umur 40 tahun saya mau berhenti,bukan dalam arti total, 
mungkin ada cara lain mengembangkan hal ini
di belakang layar dan mencoba kesempatan kepada temen-temen lah,
banyak yang belum seberuntung saya.
Kenapa mereka tidak kita berikan kesempatan,” ujarnya.
U/p: Alangkah baiknya kalau artis kita berhati begitu?
Membnagun dan membantu masyarakat

Teluskah PSC

Mampukah PSC membuat keputusan yang telus dan ikhlas
seperti yang dikehendaki oleh BERSIH ? 
dalam mencari  penyelesaian dan mencari resolusi 
memastikan perjalanan pilihan raya yang adil dan bersih?. 
Sedangkan pemilihan Jawatankuasa PSC itu sendiri 
Sudah mengambarkan ketidak telusan kerajaan BN.

Terima kasih kerana menubuhkan Jawatankuasa
Jawatankuasa yang diangotai oleh lima orang wakil kerajaan 
berbanding dengan tiga orang dari parti pembangkang 
adil dan telus kah itu?  

Apakah maksud penubuhan Jawatankuasa
Atas tuntutan rakyat atau kehendak kerajaan BN?

Nampak jelas pihak kerajaan masih lagi tidak ikhlas 
untuk mencari yang terbaik dalam yang baik, 
seperti mana kenyataan Koh Tsu Koon

Guan Eng dengan jelas mengatakan bahawa 
Pemilihan Jawatan kuasa PSC tidak telus dan
Kerajaan BN takut kalah Kepada PR 
Pilihan Raya Umum13

Mursidul Am Pas Terkilan Atas Kenyataan Najib Berhubung PRU 13

Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 20 Ogos: PAS hari ini melahirkan kekesalan terhadap kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bahawa pilihanraya umum (PRU) ke 13 boleh diadakan bila-bila masa meskipun jawatankuasa (JK) parlimen khas untuk reformasi pilihanraya sedang bersidang.

Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataannya hari ini membidas kenyataan Najib dan berkata ia adalah bukti terhadap sikap sebenar ketidak-ikhlasan dan berpura-pura kerajaan terhadap tuntutan rakyat agar sistem pilihanraya yang bersih dan adil dapat diwujudkan, sebelum PRU akan datang.

"Tujuan utama JK Khas ini ialah merumus satu sistem pilihanraya yang adil dan bersih, setelah pelbagai kelemahan dibongkar.

Apa guna dibentuk JK Khas, sekiranya kerajaan sudah memberikan bayangan jelas bahawa pilihanraya umum akan diadakan sebelum JK Khas ini menyiapkan laporan dan sekaligus memberikan petanda yang jelas bahawa sememangnya kerajaan Barisan Nasional tidak bersedia untuk menerima dan memperbaiki kelemahan yang ada," selar Tuan Ibrahim.

Perdana Menteri Najib semalam dipetik sebagai berkata bahawa PRU akan datang tiada sebarang kaitan dengan JK Khas parlimen yang bakal ditubuhkan Oktober ini.

"Ada perkara yang boleh dijalankan lebih awal," kata beliau selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno.

PAS Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat turut melahirkan rasa terkilannya terhadap kenyataan Najib semalam.

"Sejauhmana kesungguhan Barisan Nasional untuk penambahbaikan pilihan raya jika kenyataan yang tidak berapa cerdik ini dikeluarkan?" soal beliau.

Bagi Tuan Ibrahim, yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang, adalah mustahak untuk rakyat bahawa inisiatif mengatasi kelemahan dan hilangnya keyakinan mereka kepada sistem pilihanraya yang ada kini diperbetulkan terlebih dahulu supaya satu perjalanan sistem pilihanraya yang bersih dan adil di Malaysia dapat dijalankan.

"Sekiranya tidak, apa gunanya rakyat mengundi sekiranya keputusan pilihanraya bukan keputusan yang membayangkan hasrat mereka sebenar di akar umbi, tetapi hasrat pengundi hantu dan warga asing yang berlambak untuk memenangkan calon parti tertentu," tambah beliau.

Kerajaan, kata beliau harus sedar terhadap kemarahan rakyat dan tuntutan yang diadakan dalam perhimpunan aman Bersih 2.0 baru- baru ini dan dengan sikap kerajaan yang menolak diadakan pilihanraya sebelum sistem diperbaiki sudah tentu akan mengundang kemarahan rakyat dan tahap kebolehpercayaan terhadap Suruhanjaya Pilihanraya akan terus merosot.

Sekiranya ini berlaku, tambah Tuan Ibrahim keadaan ini adalah sangat tidak baik bagi negara, dan terutamanya kerajaan memerintah dan tidak mustahil parti- parti dalam Pakatan Rakyat akan menarik diri ekoran kenyataan Perdana Menteri.

Ketidakikhlasan kerajaan Barisan Nasional ini juga katanya akan mempercepatkan bantahan rakyat, jesteru menyemarakan semangat untuk himpunan Bersih 3.0 diadakan.

"PAS ingin tegaskan kerajaan tidak patut dan sememangnya ia amat tidak bertanggungjawab untuk membubarkan Parlimen dalam keadaan mereka sedar bahawa sistem pilihanraya negara kita sememangnya tempang berhadapan dengan kelemahan dan kepincangan yang pelbagai.

Sila memperbaiki dahulu beberapa kelemahan yang utama, barulah diadakan pilihanraya ke 13, demi rakyat, untuk rakyat dan kerana rakyat," tegas beliau.

Menurut beliau, PAS akan mengadakan mesyuarat khas bagi menimbang penyertaan dalam JK Khas Parlimen, kerana berpendapat, ianya tidak membawa sebarang makna sekiranya ia diadakan setelah Perdana Menteri membuat kenyataan sedemikian.

Manakala, pada 24hb Ogos ini juga satu mesyuarat Pakatan Rakyat akan diadakan untuk membincangkan secara serius perkembangan muktahir ini bagi membuat satu keputusan bersama terhadap ketidakikhlasan Najib dan Barisan Nasional untuk melakukan reformasi sistem pilihanraya sebelum PRU ke 13 yang bakal menjelang.

Bila Jantan Dah Kemarok Nak Jadi Betina !!!

Aku petik

 18SX ! BUAT PEMBEDAHAN DEMI KEHENDAK NAFSUNYA
















Lihat bertapa seksanya untuk memuaskan nafsu
Bertapa sakitnya !!!!
Dah buat tapi tak boleh berpongsi
Cantik tapi tak berisi
Siapa lah yang malang yang pilih dia jadikan isteri

Bagaimana pula kalau kene jangkitan?
Menderita sepanjang hayat
Mula lah stres pula
Bila dah stres 
???? ?

Bertapa azapnya untuk mengubah yang sudah ditetapkan Allah
Setelah berjaya mampukah dia menjadi seperti ciptaan Allah?
Kalau orang islam, bagaimana kalau dia mati nanti 
Siapakah yang akan mandikan zenazah dia?
Ustaz atau ustazah ?

Sabtu, 20 Ogos 2011

Kebinasan sudah menghampiri mereka

    Bila mereka mengagih-agih kekayaan Negara sesama mereka dan dikalangan keluarga pemimpin dan puak mereka sahaja, Percaya lah mereka akan binasa seperti mana yang diterangkan dalam hadis Rasullullah ini.
     
    Sabda RasuluLlah SAW :
     
      "Apabila umatku melakukan lima belas perkara luluslah untuk mereka azab ALlah". Lalu ditanya : "Apakah ia wahai RasuluLlah?"; Sabda RasuluLlah SAW "Apabila harta negara berkisar di kalangan orang-orang yang tertentu, amanah dijadikan peluang untuk mendapat harta, zakat dianggap cukai, orang lelaki mentaati isteri dan mendurhakai ibunya, berlaku baik terhadap rakan dan berkasar terhadap bapanya, hingar bingar di dalam masjid, orang yang menjadi pemimpin di kalangan kaum ialah orang yang paling hina, dimuliakan seseorang kerana takutkan kejahatannya, diminum arak, dipakai sutera oleh kaum lelaki, diambil penyanyi wanita, disanjung alat-alat muzik, dan orang yang kemudian di kalangan umat ini melaknat orang yang terdahulu. Di kala itu tunggulah angin yang membinasakan dan bumi yang menghapuskan."
       

Ahad, 7 Ogos 2011

Padan Muka Menteri Besar Selangor

 Aku petik

Selepas ini Datuk Dr Hasan Mohamed Ali akan mendakwa semua yang dilakukannya demi Islam, macam-macamlah. Dia dah pun dakwa ada usaha mengembangkan agama Kristian dalam gereja yang diserbu Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) baru-baru ini.

Saya tidak menolak seratus peratus dakwaan itu. Memang lumrah mana-mana penganut agama pun nak mengembangkan agama mereka. Kalau boleh, saya nak semua orang menjadi orang Islam yang sebenarnya. Semua orang tahu Kristianisasi dan bagaimana beberapa pemimpin PAS ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam Operasi Lallang 1987 kerana menentang Kristianisasi.

Memanglah, hendak mempertahankan kesucian Islam adalah satu tindakan yang terpuji. Tetapi bertindak bangang sehingga mendatangkan nama busuk kepada agama Islam di sisi orang lain, tu cerita lain pula. Saya tidak melihat tindakan Jais yang tak pernah saya lihat cerdik itu sebagai satu sumbangan kepada Islam. Itu disservice namanya.

Ramai kawan saya yang jadi Ustaz. AlhamduliLlah, ramai yang cerdik. Tetapi sejak tahun 90an lagi saya telah membangkitkan tentang masalah ustaz-ustaz bodoh. Antara lain, saya pernah bangkitkan hal itu kepada Menteri Besar Kedah kini, Datuk Seri Azizan Abdul Razak, sebab dia pun Ustaz jugak. Saya kata kat dia, orang tua dulu-dulu kalau anak cerdik, hantar sekolah Orang Putih. Kalau bodoh, hantar mengaji pondok atau mengaji agama. Jenis-jenis bodoh tu, bila jadi Ustaz pun, dok bodoh lagu tu jugaklah.

Azizan terus kata kat saya, "Aku mengaji agama bukan sebab aku bodoh". Memang la, saya pun tak pernah rasa Azizan tu bodoh dan terlalu ramai lagi yang mengaji agama bukan sebab depa bodoh. Tinggal lagi, saya syak Azizan rasa dia cerdik sangat. Jenis lagu tu pun susah jugak.

Balik kepada cerita Ustaz bodoh. Saya rasa dalam Jais bersepah-sepah jenis Ustaz bodoh. Sebab tu depa selalu buat keja bodoh. Jais tak pernah saya nampak naik darjah dari dahulu hingga sekarang. Dok bodoh situlah.

Alangkah malangnya jika hal ehwal agama Islam ditadbir oleh jenis-jenis Ustaz bodoh.

Dalam perang pun tak boleh kita langgar dan serang rumah ibadat orang bukan Islam. Kalau pun konon ada bukti ada berlaku pengembangan agama, bukti tu kena disiarkhabarkan dahulu semua semua umat Islam boleh sedar - sentiasa alert. Bukan main serbu rumah ibadat agama macam segerombolan lebai bangang. Cuba tunjuk dalam sejarah Islam kalau Nabi s.'a.w.w. pernah mengkasari rumah ibadat agama lain? Mengaji agama, tapi tak reti agama. Lepas tu berlagak pulak macam pandai sangat.

Kalau ada bukti depa nak kembangkan agama Kristian kepada orang Islam, nak simpan buat apa? Bagi tau kepada seluruh dunia. Pastikan bukti itu tak boleh orang dispute. Beyond reasonable doubt. Kalau betul ada bukti, hampa ingat orang Islam nak duduk diam?!

Lagi pun, kalau ada bukti, perbuatan itu bertentangan dengan Perlembagaan Malaysia. Kalau ada bukti, awat dok bodoh sangat dan tak dakwa dalam mahkamah?!

Tak pa la Jais tu. Dah bodoh, nak buat lagu mana. Dr Hasan pun sama - saya tidak pernah nampak dia cerdik. Jenis kalau Umno pun puji dia, jenis tu dah tak boleh ambil kira dah.

Tapi yang saya nak kata padan muka ialah kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim. Hari tu, bila PAS dah tak lantik Dr Hasan sebagai Pesuruhjaya PAS Selangor, dia dah ada sebab untuk gantikan Mamat tu dengan orang lain. Tapi dia nak tunjuk baik, tunjuk gentleman konon, walaupun dah macam-macam Dr Hasan kata kat dia (saya dengar sendiri rakaman pertemuan Dr Hasan dengan Pemuda PAS di Selangor).

Kalau setakat Dr Hasan Ali pun Khalid lembik dan tak boleh buat, Azmin Ali tak payah cakap la. Sekali Datuk Seri Anwar Ibrahim panggil mengadap bagi tounge lashing cukup-cukup untuk pastikan Azmin tak digugat macam sebelum pemilihan PKR dulu, habislah Khalid!

Dilihat cerdik dan tak ada rekod rasuah sahaja tak cukup, Khalid. Rakyat juga perlukan Menteri Besar yang tegas dan berani walaupun terhadap jenis macam Azmin dan Anwar sekalipun. Ni dengan Dr Hasan Ali pun tak berani!
Sila klik Pencinta Nabi s.'a.w.w. dan Ahlul-Bait
Saya dah cuba yang lain. Tapi yang ni yang best sekali. Sedap sungguh! Sila klik imej di atas.
Suami perkasa, isteri segar menawan, anak pintar cerdas. Klik di sini.
ImageChef Custom Images
Maklumat lanjut kopi rajawali, sila klik di sini

Yang Padan Beli Hanya Big Mama @ Raja Gula Hanya Mereka Yang Layak







Um-no Ada Cawangan Di Seberang

Lihat layanan mereka terhadap bendera Malaysia

 UN-no B-end beria-ia berkehendakkan kemenangan 
dalam PRU 13 nanti hanya untuk mempertahankan pintu-pintu gudang 
tempe simpanan barang-barang curi
yang teleh dicuri sewaktu pemerinytahan selama 54 tahun pemerintahan.

Bagi merika demi mempertahan kan  pemerintahan itu
kemenangan mutlak mesti diperolehi
untuk memperolehi kemenangan mutlak 
 tipu helah mesti dilakuklan, rakyat mesti ditipu
untuk menipu rakyat upah pakar penipu yahudi laknatullah (APCO)

mereka menghalalkan cara untuk mengejar matlamat
gunakan semua agensi kerajaan seperti :-
Suruhanjaya Pembunuh Rakyat Malaysia (SPRM)
 Suruhanjaya Penipu Rakyat (SPR) 
Jabatan Pembohong Negara (JPN) 
pagi IC MERAH.. petang IC BIRU TARAF WARGANEGARA..
LU ORG FIKIR FIKIRKAN LAH YE..

Sekarang kebanyakan cawangan-cawangan UM-no sudah tidak bertapak
mereka gelar cawangan jaringan
UM-no sudah ada cawangannya di seberang
cawangan UM-no Tanjung Balai, Bahagian Medan he...hee
sebab itu mereka dah beri beribu-ribu ic biru kepada mereka
Mereka mengundi diMalaysia 
perjalanan mereka untuk mengundi cuma 4 jam sahaja 
dari tanjuing balai ke Pelabuhan Klang
 satu jam dari karimun ke kukup
tidak kurang juga yang turun di melaka

rakyat Malaysia bangun dan sedar
jangan asik berhayal dengan janji manis mereka
mereka hanya menyanyilkan lagu sahaja tapi harta 
semua juak-juak UM-no yang menyapunya
jangan biarkabn mereka bermaharaja 
mengondol hak anak cucu kita

Kita nak tunggu apa lagi kita pakat tolak puak UM-no B-end
kerena mereka dah jual Malaysia negara tanah tumpah darah kita 
lepas tu kita pastikan mereka yang dapat IC Biru 
cara terkejut ni pulang kenegara tumpah darah mereka
IC Merah pun kita jagan bagi
ayoh kita pakat tolak UM-no B-end

PRU 13 untuk rakyat Malaysia
PRU 13 untuk bangsa Malaysia
PRU 13 untuk kita



Sabtu, 6 Ogos 2011

Tertarik Dengan Perubahan Jiwa dan Pemantapan Iman Mereka ini

Aku petik

Dulu Dangdut Dan Setan Tapi Sekarang Ustaz!!!

IWAN DANGDUT
Penyanyi dan bekas komposer lagu-lagu dangdut, Iwan sudah berubah penampilan apabila mula mendekatkan diri dengan agama. Imejnya juga sudah berbeza dari dulu apabila memilih bersarban sebagai imej harian. Semua orang beranggapan Iwan sudah mahu menjauhkan diri daripada muzik.
Nyata, jiwa seninya masih ada dan Iwan menggunakan kelebihannya mencipta lagu dengan menghasilkan lagu-lagu berkonsep ketuhanan. Dia baru muncul dengan album baru berjudul Segalanya Allah.
Iwan juga menggunakan nama baru, Iwan Syahman (nama sebenarnya Wan Syahman) apabila muncul dengan album baru tersebut. Pelancaran album tersebut sudah diadakan di Restoran Andalusia, Kuala Lumpur pada 29 Jun lalu. Jom kita lihat gambar-gambar Iwan Syahman







  
 ALI SETAN@AZMIL MUSTAPHA


Nama sebenar beliau adalah Mohd. Azmil Datuk Mustapha kini telah berusia 58 tahun. Beliau pernah melakonkan beberapa filem iaitu Mekanik, seperti katak bawah tempurung, mayat reput di tepi jalan dan bapak tiriku seorang pondan serta yang paling popular bagi beliau dan masyarakat ialah filem Ali Setan pada tahun 80-an dulu. Penampilan terakhirnya pula sebagai Pengiran Demak dalam filem Puteri Gunung Ledang.

Apa yang menarik tentang beliau kini begitu banyak perubahan pada dirinya, kini beliau menjadi penceramah agama yakni penceramah bebas juga kini sudah digelar sebagai seorang ustaz. Beliau juga telah ke Syria untuk mempelajari Bahasa Arab dan mendalami ilmu agama.

Beberapa gambar di bawah menunjukkan perubahan beliau diwaktu dulu dan kini :

Ketika beliau(tengah) dan para pelakon yang lain di masa 80-an.

Beliau kini.....

Tahniah! Ustaz Azmil, sejuk mata melihat beliau ketika berjubah seolah-olah ada Nur di wajah beliau. Semoga beliau dan keluarga beliau dicucuri Rahmat oleh Allah S.W.T.Amin..

Khamis, 4 Ogos 2011

Siakap Senohong Gelama Tengiri, Cakap Pembohong Harta Negeri Habis Dicuri




Realiti sebagai pemimpin Um-no,

Bercakap suka melaga-lagakan orang
Bercakap sombong dan bongkak
Bercakap selalu berbohong
Bercakap mengadudomba
Bercakap banyak fitnah dari kebenaran

Kotoran orang lain dicari
Kotoran di muka sendiri tidak nampak
Hidup sibuk merancang nak mencuri
Buat rakyat macam tak nampak

Mereka memerintah mereka berkuasa
Orang lain taksalah di sumbat kepenjara
Banyak berlaku didepan mata kita
Mereka cipta mereka olah cerita

Itu lah realiti pemimpin UM-no
Akhbar semua mereka kuasai 
Utusan,Berita Harian,Metro dan Kosmo
Dari orang besar sampai petani semua mereka dustai

Mereka tahu mereka dah nak tersungkur
Talian nyawa terakhir gunakan surt khabar
Cuba baca apa kata Ketua penerangan UM-no Selangor
Bukan kah itu fitnah yang mereka sebar?

Rujuk sini

Rabu, 3 Ogos 2011

Mampukah Umno Menasihati Sehabatnya Ini ?



Sauce yang di temui mengandungi DNA babi

Aku sangat terkilan dengan ketelanjuran dan keceluparan Dr Chua Soi Lek mempertikaikan dan mempersoalkan ketelusan JAKIM dalam mengeluarkan sijil halal pada setip barangan makanan di negara ini.


Dr Chua seharus nya sudah memahami bahawa setiap orang muslim itu tidak dibenarkan memakan apa sahaja yang berkaitan dengan daging khinzir (babi) dan anjing. Saya fikir Dr Chua bukan sehari dua tinggal di Malaysia dan Dr Chua bukan orang yang baru dapat PR di Negara ini, sewajarnya Dr Chua yang tinggal di Negara sudah faham dan mengerti budaya dan agama yang berbilang ini,mengetahui hukum hakamm dan adat usila orang muslim,Dr Chua sendiri mempunyai teman-teman rapat dikalangan orang -orang muslim makan minum bersama mereka tentu disitu aqda sedikit pengajaran yang dipelajari berkaitan dengan makanan muslim.


Persoalan sekarang manakah orang-orang UM-no B-end yang muslim berani menegur si Presiden MCA ini menghina dan mempertikaikan makanan Orang islam ? Kalau dia tak tahu dan kurang faham dengan peraturan halal haram dalam islam orang UM-no mesti meritahu dan beri kefahaman kepada dia. Supaya dia faham apa itu halal dan haram bagi setiap orang muslim.


Kenyataan Dr Chua itu adalah satu penghinaan kepada Islam dan sesuatu yang memperlekehkan JAKIM. Mana ulama-ulama dan ustaz-ustaz UM-no mengapa berdiam diri bila isu yang menyentuh Islam (halal haram) oleh orang yang rapat dengan mereka?


Undang-undang Islam itu bukan hanya untuk ditujukan kepada PR sahaja tapi bila B-end ianya tidak berfongsi.    


Kenyataan yang aku geram, 
KUALA LUMPUR, 3 Ogos — Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) tidak wajar bersikap kertelaluan dalam menangani isu berkaitan sijil halal, sebaliknya harus menyediakan lebih banyak ruang untuk berkomunikasi khususnya membabitkan pengusaha bukan Islam, kata MCA.
“Walaupun saya faham Jakim mahu mewujudkan standard antarabangsa, mereka perlu membenarkan ruang untuk komunikasi. Mereka tidak boleh bersikap keterlaluan dalam mengendalikan soal mengeluarkan sijil halal,” tegas Presiden MCA Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek (gambar) di sini hari ini.
Dr Chua berkata demikian ekoran banyak aduan daripada pengusaha Industri Kecil dan Sederhana (IKS) mengenai validasi pengesan DNA yang baru dilaksanakan untuk mengesan pencemaran komponen khinzir dan anjing.
Seorang pengilang bebola ikan dari Johor Baru yang hanya mahu dikenali sebagai Ang berkata pegawai-pegawai Jakim telah mengambil sampel dari kilangnya Januari lalu dan telah membatalkan sijil halalnya dua bukan kemudian disebabkan kesan pencemaran khinzir.
“Apabila meminta mereka menunjukkan laporan, mereka tidak sanggup. Tidak ada salinan yang diberikan. Mereka meminta saya merayu (untuk sijil yang baru),” kata Ang.
Bagaimanapun ramai usahawan tidak berpuas hati kerana permohonan untuk mendapatkan sijil halal memerlukan sekurang-kurangnya enam bulan dan keadaan itu “menjejaskan perniagaan.”
“Apabila syarikat-syarikat ini ditolak, mereka memerlukan enam bulan untuk memohon semula (untuk mendapatkan sijil halal). Sesetengah daripada mereka mengambil masa sehingga satu tahun. Ini adalah tidak adil.
“Jakim perlu mendidik dan membimbing syarikat-syarikat ini, bukan menyusahkan mereka, “kata Dr Chua lagi.
Wakil Persatuan SMI Malaysia berkata mesin DNA yang baru ini sangat sensitif dan mudah tercemar. Mereka menggesa agar prosedur ujian semasa dikaji semula.
“Ini mungkin kes pencemaran balas. Selain itu, apabila pengesanan diambil, Jakim tidak seharusnya menggantung sijil kami selama enam bulan, tetapi membiarkan syarikat melaksanakan audit yang menyeluruh,” kata seorang wakil.
“Jakim harus membenarkan lebih ruang untuk berdialog, kami perlu tahu mengapa produk-produk kami telah ditolak, “ katanya.
Dr Chua juga berkata ketelusan tidak wujud dalam tindakan Jakim.
“Mereka akan kata anda habis (dalam kes-kes macam ini). Tiada audit kedua. Kajian di makmal bebas juga tidak diterima.
“Di Malaysia, semua pengilang mengimport bahan-bahan dari negara-negara lain. Bahan-bahan yang diimport ini disahkan halal di negara-negara import, tetapi Jakim kata ia ini tidak halal,” katanya.
“Apa sumber standard yang Jakim berdasarkan? Adakah ia diterima di peringkat antarabangsa?” soal Dr Chua.
“Jakim telah bersikap keterlaluan dalam mengendalikan isu sijil halal. Saya akan membangkitkan isu ini dalam jawatankuasa ekonomi negara,” kata Dr Chua lagi.

Hai !!!!!!! UMNO Sebenarnya Siapa Kuda Siapa ?


Aku petik



"Wakil rakyat Umno tidak akan jadi Ketua Menteri’ di Pulau Pinang tegas Badan Perhubungan Umno negeri Datuk Zainal Abidin Osman (gambar) ketika diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Cina konon Ketua Menteri Pulau Pinang menuduh beliau mahu menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang jika BN menang di negeri itu.Pada 20 Disember 2009, bekas Pengerusi Perhubungan Umno negeri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dilapor mahukan jawatan itu diberikan kepada Umno berdasarkan banyak kerusi yang dimenangi parti berkenaan. UMNO menang 11 kerusi DUN, sedangkan MCA dan Gerakan tewas di kesemua kerusi yang dipertandingkan di tangan Semua kerusi DAP dan PKR termasuk kesemua kerusi parlimen.

Namun tuntutan Zahid Hamidi itu mendapat tentangan dari Gerakan yang mahu mempertahankan jawatan itu demi survival partinya dan maruah parti akan tercalar jika jawatan itu pun diserahkan kepada Umno.

Ketika di zaman pemerintahan BN, Umno dilihat tidak banyak berperanan untuk memajukan orang Melayu di Pulau Pinang, bahkan banyak bangsa Melayu terpinggir dari arus pembangunan. Umno yang dipertanggungjawab dengan jawatan Timbalan Ketua Menteri sekadar dilihat ‘makan gaji buta’ oleh bangsa Melayu.

Laporan Bernama semalam, pendedahan oleh Datuk Zainal Abidin Osman konon Umno tidak berhajat dengan jawatan Ketua Menteri itu dilihat memberi gambaran lebih jelas akan peranan Umno dalam perikatan Barisan Nasional (BN) di Pulau Pinang.

Datuk Zainal Abidin berkata, beliau tidak berminat untuk menjadi pemimpin tertinggi di Pulau Pinang kerana sejak penubuhan BN di negeri ini telah ada perjanjian berhubung pelantikan Ketua Menteri.




“Rakyat Pulau Pinang yang berbilang kaum tidak perlu bimbang kerana jika BN menang pada PRU ke-13, saya atau mana-mana wakil rakyat Umno tidak akan jadi Ketua Menteri.

“Kita (BN) telah ada satu perjanjian iaitu wakil rakyat Umno tidak akan jadi Ketua Menteri dan calonnya (Ketua Menteri) adalah dari parti komponen BN,” katanya.

Rupa-rupa Umno sekadar boneka dalam BN Pulau Pinang. Desakan Zahid Hamidi selama ini sekadar gimik untuk menarik kembali sokongan bangsa Melayu terhadap BN. Namun apa yang realitinya, Umno tidak boleh berbuat apa-apa di Pulau Pinang. Umno sekadar kuda tunggangan Gerakan dan MCA yang dilihat lebih mendominasi BN Pulau Pinang. 


WarkahDaily

Mencuci Lobang Tandas Dengan Tangan

Aku petik

Sebenarnya apa yang dilakukan oleh pelajar-pelajar di Jepun ini ialah mencuci tandas dengan tangan. Tanpa menggunakan sebarang peralatan mencuci mereka mencuci sehingga ke dalam lubang tandas, sambil tersenyum ke arah kamera - malaysiasensasi.net

ads