SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Sabtu, 6 Ogos 2011

Tertarik Dengan Perubahan Jiwa dan Pemantapan Iman Mereka ini

Aku petik

Dulu Dangdut Dan Setan Tapi Sekarang Ustaz!!!

IWAN DANGDUT
Penyanyi dan bekas komposer lagu-lagu dangdut, Iwan sudah berubah penampilan apabila mula mendekatkan diri dengan agama. Imejnya juga sudah berbeza dari dulu apabila memilih bersarban sebagai imej harian. Semua orang beranggapan Iwan sudah mahu menjauhkan diri daripada muzik.
Nyata, jiwa seninya masih ada dan Iwan menggunakan kelebihannya mencipta lagu dengan menghasilkan lagu-lagu berkonsep ketuhanan. Dia baru muncul dengan album baru berjudul Segalanya Allah.
Iwan juga menggunakan nama baru, Iwan Syahman (nama sebenarnya Wan Syahman) apabila muncul dengan album baru tersebut. Pelancaran album tersebut sudah diadakan di Restoran Andalusia, Kuala Lumpur pada 29 Jun lalu. Jom kita lihat gambar-gambar Iwan Syahman







  
 ALI SETAN@AZMIL MUSTAPHA


Nama sebenar beliau adalah Mohd. Azmil Datuk Mustapha kini telah berusia 58 tahun. Beliau pernah melakonkan beberapa filem iaitu Mekanik, seperti katak bawah tempurung, mayat reput di tepi jalan dan bapak tiriku seorang pondan serta yang paling popular bagi beliau dan masyarakat ialah filem Ali Setan pada tahun 80-an dulu. Penampilan terakhirnya pula sebagai Pengiran Demak dalam filem Puteri Gunung Ledang.

Apa yang menarik tentang beliau kini begitu banyak perubahan pada dirinya, kini beliau menjadi penceramah agama yakni penceramah bebas juga kini sudah digelar sebagai seorang ustaz. Beliau juga telah ke Syria untuk mempelajari Bahasa Arab dan mendalami ilmu agama.

Beberapa gambar di bawah menunjukkan perubahan beliau diwaktu dulu dan kini :

Ketika beliau(tengah) dan para pelakon yang lain di masa 80-an.

Beliau kini.....

Tahniah! Ustaz Azmil, sejuk mata melihat beliau ketika berjubah seolah-olah ada Nur di wajah beliau. Semoga beliau dan keluarga beliau dicucuri Rahmat oleh Allah S.W.T.Amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan