SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Sabtu, 28 Januari 2012

PELAJAR JUAL BAUCAR BANTUAN BUKU SATU MALAYSIA AKAN DIKENAKAN TINDAKAN

 – berita hairan

KUALA LUMPUR: Polis akan mengambil tindakan terhadap pelajar yang menjual baucar Bantuan Buku satu Malaysia pada harga lebih murah untuk mendapatkan wang tunai. 

Timbalan Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar, berkata baucar buku bernilai RM200 yang diberikan oleh kerajaan itu seharusnya tidak diselewengkan oleh penerima sebaliknya harus digunakan untuk tujuan sebenar.

"Apabila ada laporan menyatakan baucar tersebut dijual oleh segelintir penerima untuk mendapatkan wang segera, kita akan siasat dan mana-mana pihak yang didapati salah guna baucar tersebut kita akan tengok apa bentuk tindakan sewajarnya yang patut kita ambil.

"Kita akan tengok sama ada kita akan serahkan kepada Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengambil tindakan atau kita sendiri yang akan buat tindakan, itu kita belum pasti lagi," katanya.

Khalid berkata, penerima baucar itu tidak sepatutnya menyalahgunakannya kerana ianya hanya boleh digunakan untuk membeli buku untuk kemudahan dan kebaikan pelajar di samping meringankan bebanan perbelanjaan yang ditanggung mereka. 

Terdapat laporan mengenai tindakan segelintir pelajar menjual atau melelong baucar itu menerusi internet pada harga lebih murah. 



Itu lah bila bagi baucar dah lambat pelajar semua dah beli buku keperluan mereka  guna duit "MAK BAPAK " mereka. Baru nak sibuk bagi baucar mereka nak guna duit buat beli benda lain bukan baucar. 


Itu lah Najib dilahir kan sebagai orang kaya jadi dia tak faham bagaimana orang susah menghantar anak untuk belajar. Nak pancing undi punya pasal bagi rakyat baucar bukan kah itu bangngang namanya. 


Haya rakyat UBN sahaja yang bangngang sahaja yang suka orang kaya jadi Presiden Umno.


Timbalan ketua Polis sibuk nak tangkap (bodek tak habis-habis ) hingga tak tahu nak buat macam mana dan apa tindakan,nak buat tindakan apa dia ?duit tu pelajar punya dah bagi kat dia suka hati dia orang lah nak buat apa pun Khalid oiiiiii...


Memetik ucapan Khalid "Kita akan tengok sama ada kita akan serahkan kepada Kementerian Pengajian Tinggi untuk mengambil tindakan atau kita sendiri yang akan buat tindakan, itu kita belum pasti lagi," katanya.


Kamu tu banyak duit anak kamu tak perlu bantuan.....bolehlah kamu cakap Khalid oiiii

Asal Bukan Unmo "ABU"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan