SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Sabtu, 8 September 2012

Melayu Umno Yang Kurang Ajar ( Bangsat )


Bas Jelajah Merdeka Rakyat diserang lagi!!.. oleh 

Pencacai UMNO Melaka pula..



Seperti apa yang telah berlaku terhadap bas Jelajah Merdeka Rakyat, insiden yang sama telah berulang di Melaka dimana sekali lagi bas tersebut menjadi mangsa keganasan pencacai UMNO.

Jika di Kelantan ianya dilakukan pada awal pagi ketika ramai yang sedang diulit mimpi di Melaka pula ianya dilakukan disiang hari oleh pencacai UMNO yang melakukan provokasi disepanjang jalan.

Bas Jelajah Merdeka Rakyat itu telah menjadi mangsa keganasan pencacai UMNO ketika dalam perjalanan untuk ke majlis Rumah Terbuka Eidul Fitri PKR Jasin Kampong Kelubi, Jasin pada jam 4.00 petang.


Cat merah telah dilontar ke bahagian cermin hadapan bas Jelajah Merdeka Rakyat itu sebaik ianya menghampiri Rumah Terbuka Aidilfitri PKR Melaka di Kampong tersebut.



Mereka bertindak seolah-olah undang-undang ditangan mereka dan anggota keselamatan yang sepatutnya menjaga keselamatan siapa sahaja rakyat Malaysia tanpa mengira ideologi politik tunduk kepada mereka.

Provokasi yang dilakukan bukan saja disepanjang jalan malah hingga ketengah jalan hingga menganggu lalu lintas, pasti akan berlaku pergaduhan andaikata kebodohan mereka itu menyebabkan mereka dilanggar kenderaan yang lalu lalang. 



Yang menjemput rombongan Jelajah Merdeka Rakyat ialah Ahli PKR yang juga merupakan penduduk setempat, jadi siapa mereka untuk menghalau rombongan?


Samseng-samseng sedang berkeliaran di atas jalan tanpa memperdulikan kenderaan yang lalu lalang, apa yang jelas ialah ini berlaku kerana pihak berkuasa takut untuk bertindak terhadap mereka.

OK.. itu tentang provokasi pencacai UMNO Melaka terhadap bas Jelajah Merdeka Rakyat dan di bawah ini pula adalah dua keping gambar insiden yang sama tapi tak serupa..


Mereka memang samsing dan di ajar untuk menjadi samsing
Mereka di janjikan perlindungan oleh pemerintah
Polis tidak akan berani bertindak terhadap mereka
kerana mereka kebal undang-undang 
selagi Umno berkuasa, selagi itu samsing-samsing ini 
bermaharaja lela.

Ayuh kita yah mereka dari muka bumi Malaysia

Kita ingin kan keamanan, kemakmuran, keadilan
bukan penindasan.

Dalam TV mereka Umno kata mereka ingin keamanan 

 tetapi sebenarnya itu hanya retorik semata.
Mereka semua pemimpin hepokrit. ( pembohong ) 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan