SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Isnin, 10 Mac 2014

Fitnah Yan Tiada Berkesudahan

TERESA KOK BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP PENGGIAT SIBER PRO UMNO YANG MEMFITNAH DIRINYA MENGENAI PESAWAT MH370 HILANG DIKAITKAN DENGAN PENGGANAS MUSLIM!!!!




Hari ini YB Teresa Kok Ahli Parlimen DAP/PR Seputih telah buat laporan polis di Balai Polis Sri Petaling berkenaan satu posting dalam facebook yang telah luas disebarkan dalam media sosial yang mendakwa beliau telah mengeluarkan perkataan “Siapa boleh menafikan kalau saya kata kejadian pesawat MH370 yang hilang itu didalangi oleh pengganas Muslim. --- YB TERESA KOK, Ahli Parlimen Seputeh”

Laporan polis adalah seperti berikut:

“Pada pagi ini, saya diberitahu bahawa terdapat posting yang mempunyai gambar dan nama saya disebarkan secara luasnya di media sosial dengan ayat-ayat berikut: “Siapa boleh menafikan kalau saya kata kejadian pesawat MH370 yang hilang itu didalangi oleh pengganas Muslim. --- YB TERESA KOK, Ahli Parlimen Seputeh”

Mengikut siasatan yang dilakukan oleh rakan saya, post ini disyaki dimulakan daripada facebook "Kami Sokong DAP Diharamkan Seumur Hidup". Ia kemudian disalin dan disiarkan dalam banyak laman facebook, termasuk:



Selain itu, posting tersebut juga disebarkan oleh pihak-pihak tertentu melalui tweeter.

Saya tidak pernah membuat apa-apa kenyataan terhadap kehilangan pesawat MH370 sejak berita ini dilaporkan dalam media.

Posting yang mengandungi kenyataan palsu dan pembohongan tersebut telah mencaci imej saya sebagai wakil rakyat dan mendatangkan kritikan terhadap saya. 

Saya ingin minta polis menyiasat kes dengan seriusnya.

Sekian.”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan