SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Isnin, 26 Disember 2011

NFC : Lebih ramai 'perompak' duit rakyat akan didedahkan.!!

Aku petik


"Bukan aku seorang, orang lain pun sama malah lebih teruk" mungkin itu kata hati Shahrizat Abdul Jalil, Menteri Wanita dan Ketua Wanita Umno.


Shahrizat tanpa segan dan silu menyatakan bahawa 'siapakah pemimpin Umno yang tiada masalah', seperti mendedahkan ramai pemimpin Umno terbabit dengan skandal salah guna kuasa.


Shahrizat selaku Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang terpalit dengan skandal projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) mengeluarkan kenyataan itu sebagai mengulas tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) yang memulakan siasatan terhadap kes itu baru-baru ini. 

Kenyataan Shahrizat ini menambahkan lagi bukti bahawa amat sukar untuk kita mencari pemimpin Umno yang bersih dari sebarang skandal. Tidak mustahil jika Shahrizat dikenakan tindakan beliau akan mendedahkan nama-nama pemimpin yang terbabit dengan penyelewengan khususnya yang ada kena mengena dengan NFC.

"Seorang penyamun kena tangkap sudah tentu dia akan memberitahu siapa penyamun-penyamun lain itu ibarat yang boleh kita ungkapkan berkaitan dengan 'samun duit rakyat RM250juta NFC.

Bak kata Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Riduan Mohd Nor bahawa ramai percaya bukan setakat Shahrizat sahaja yang terlibat, malah ramai lagi pemimpin kanan negara juga boleh dikaitkan dengan kelulusan projek tersebut.

Laporan Ketua Audit Negara 2010 juga tegasnya, sudah cukup menjadi bukti kepada rakyat betapa ketirisan dan penyelewengan berlaku dalam kerajaan pimpinan Umno BN.

"Dalam keadaan demikian, tidak hairanlah Indeks Persepsi Rasuah negara merudum buat tahun ketiga berturut-turut.

"Justeru, tidak ada apa lagi yang boleh diharapkan oleh rakyat dalam negara ini, melainkan perubahan mesti dibuat oleh rakyat dalam PRU ke 13," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan