SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Rabu, 7 Mac 2012

Takbirrrr!!

Jika semua orang melayu berfikiran dan sedar seperti Ketua Pemuda Umno Cawangan Kampong Pauh ni, Sudah pasti Malaysia dah lama lebih maju berbanding sekarang. kerana....

Malaysia ada duit banyak untak membangun kan negara , 
Malaysia ada cukup dana untuk membangunkan pasarana kemudahan rakyat.
Malaysia ada menpunyai cukup tenaga terlatih dan mempunyai kepakaran dalam segala bidang untuk membangun.

Malangnya Malaysia tidak mempunyai pemimpin-pemimpin yang....

Mempunyai sifat keikhlasan terhadap Negara dan rakyatnya
Mempunyai sifat kejujuran dalam mentadbir urus harta negara 
Mempunyai sifat amanah terhadap pembangunan ekonomi rakyatnya, 

Mereka lebih kepada....

Membangungkan ekonomi diri sendiri dan keluarga 
Membangunkan ekonomi kroni-kroni 

Mereka hnya bercakap sahaja sebiji kek ekonomi itu mesti dibahagi-bahagikan untuk semua merasa.Malangnya cara pembahagianya sangat tidak jujur dan tidak amanah mereka melebihkan kaum keluarga mereka.

Terutama nya pembahagian kepada bangsa melayu, mereka sangat suka jika melayu melarat kerana mudah untuk mereka mengawalnya.

Mereka sering menabur janji bila nak pemilihan diadakan,mereka sanggup turun (padang) kekampong-kampong semata mata untuk menabur janji kerana ingin kan kemenangan.

Sesudah mereka berjaya adakah mereka turun lagi kekampong-kampong menjegok rakyat ? jawabnya tidak !,mereka tidak akan menjengok rakyat algi dengang alasan sibok.... mereka hanya turun padang golf sahaaja.

Tindakan ketua pemuda Umno Cawangan Kampong Pauh itu sangat tepat kerana sudah tiba masanya Umno/BN diajar bahawa orang melayu sudah jelak dengan janji-janji pemimpin Umno/BN selama ini.

Ketua Pemuda Umno Cawangan Kampong Pauh sertai PAS Disini  

Ahli Umno yang lain bagaimana ? masih nak tunggu lagi? masih suka dan seronok ditipu? masih bangga dengan pemimpin yang koropsi,rasuah,menolak dan memperlekehkan undang-undang Allah?(Hudud) .

Sama-sam lah kita keluar Parti Umno tanda protes dan tanda sayang kan kepada Ugama Allah dan tetap yakin dengan undang-undang Allah. 

Mari kita bersatu dalam PAS Takbirrrr!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan