SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Isnin, 3 Disember 2012

Bangkit Lah Wahai Melayu Pulau Pinang.

Dalam keadaan seperti yang disebut oleh sesaorang yang tidak mahu di kenali seperti (anonymous)di bawah ini, bagaimanakah melayu (umno) nak menawan semula Pulau Pinang ?

( Ada lagi ka melayu dalam UMNO kat Pulau Pinang? Setahu saya, UMNO Pulau Pinang dah jadi "United Mamak & Naina Organisation". Depa ni la yang dok jual melayu.. Perkasa Pulau Pinang pun kaum kerabat ni jugak. Jadi, apa perjuangan depa ni untuk bangsa melayu? Kedai nasi kandaq makin bertambah ada la... )

Baca pula yang Ini bertambah lagi bencinya dan hancurnya hati orang melayu terhadap mamak yang mengaku melayu, sebaliknya mereka ini yang menguris dan melukai hati melayu.

Sudah tiba masa kita semua tolak mamak-mamak ini, kerana mereka dari dulu lagi memperalatkan melayu sama ada untuk mencari rezeki atau untuk berkuasa. Cuba bayangkan kalau mamak saha cuma berapa orang, jadi mereka gunakan nama melayu untuk mendapatkan sokongan melayu yang boleh memastikan kejayaan mereka menguasai dan memperolihi kuasa.

Wahai melayu-melayu Pulau Pinang cuba lah sadar bahawa kita selama ini tertipu oleh kelunakan suara mamak, mulai sekarang kita tolak mamak-mamak ini.

Cukup lah sudah sekian lama kita di jajah takkan kita nak dijajah lagi......penjajahan pemikiran itu lebih dahsat lagi dari penjajahan fizikal.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan