SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Ahad, 25 September 2011

TPM Ingat Orang Selangor Semua Bodoh ? Yang Bodoh Hanya Orang Um No Je..

Pandai si Muhidin ni berlawak sama macam kumpulan sepah (Oh ya mereka datang dari negeri yang sama ) TPM kata rakyat Selangor terseksa ? semenjak dibawah pentadbiran kerajaan PR,Untuk makluman TPM memang lah terseksa  sebab kerajaan negeri nak beli syarikat air kenapa tak jual?

Terseksa ? Untuk makluman TPM yang terseksa tu orang -orang yang dulu hanya duduk dibawah daguk dan menyusu dengan UmNo sahaja, bila Umno dah tak memerintah lagi mula la hidup nya(pembodek) terseksa, orang-orang ini  yang hanya cari makan dengan projek-projek kerajaan (dapat projek klas F jual bagi orang lain buat pemjilat ni dapat untung persen, sedangkan tauke yang buat kerja dapat untung kau-kau)"itu lah melayu yang dilahirkan oleh Umno".

Mereka ini memang jadi belaan Umno supaya Umno dan ketua-ketua bahagian dapat hidup dan mengaut kekayaan di samping memberi mereka sedikit imbuhan.Cuba lihat ketua-ketua bahagian Umno apa kereta mereka pakai dan macamana rumah mereka? dibandingkan dengan rumah pengundi mereka? (rumah JKKKP) mereka itu lah yang terseksa.

TPM tak pandai menilai bertapa bahagianya orang Selangor semenjak dibawah pemerintahan kerajaan PR sekarang berbanding dengan kerajaan dahulu tu,cuntoh kalau dulu ada antara penduduk Selangor yang sudah berpuluh tahun duduk di tanah yang mereka teroka sendiri mereka tidak diberi hak (gran) tapi sekarang dah lebih 10,000 orang peneroka yang telah diberi gran sebagai tanda pemilik sah.

TPM sendiri tahu bahawa semua sekolah rendah dan menengah kebangsaan adalah dibawah tangung jawab kerajaan pusat,Wahai TPM yang sem... janganlah berkokok bila memberikan peruntukan kepada mana-mana sekolah kerana itu memang sudah menjadi tanggungjawab pusat.

Kerajaan Selangor sudah membuat tangungjawab nya untak memberi pendidikan lebih dari kerajaan pusat, dimana kalau dahulu sekolah-sekolah agama rakyat seperti ibarat melukut ditepi gantang,tetapi kini mereka telah diberikan juga peruntukan-peruntukan untuk membangunkan lagi sistem pembelajaran di SAR, gaji guru-guru mereka telah dinaik kan hampir 100%,.

Begitu juga dengan SRJK di Selangor mereka juga telah diberikan peruntukan yang yang begitu banyak berbanding dengan kerajaan pusat menjaga kebajikan sekolah-sekolah tersebut.Semasa dibawah pemerintahan Umno B END mereka asik merayu memohon peruntukan tambahan.

Program anak angkat, untuk pengatahuan TPM kerajaan Selangor melalui Exco Pendidikan dah buat dan ramai pelajar dibawah program tersebut telah berjaya dengan cemerlang, Program tersebut berjalan lancar tak hibuh pun tapi berjaya.

Aku bagi pehak anak kelahiran Selangor mengucapkan sekalong tahniah dan ucapan syabas diatas kejayaan program tersebut dan diharap dapat diteruskan sampai bila-bila selagi ada pelajar di Selangor.

Sumber Baca ini

1 ulasan: