SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Khamis, 9 Februari 2012

Di harap Disegerakan Penubuhanya Dinegeri-Negeri Yamg Belum Tubuh Ameerah



TASEK GELUGOR, 9 Feb: Ameerah bertekad tidak akan mensia-siakan tanggungjawab yang diberikan oleh Dewan Muslimat PAS Pusat untuk membantu memperkemas, memperkasa dan menggerakkan Bilik Gerakan Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (Dun) yang ditandingi PAS di seluruh Malaysia supaya pergerakan lebih lancar dan tersusun. 

Setiausaha Ameerah, Nurul Suhadah Shuib (gambar)menambah, peranan Ameerah amat berat sekarang untuk memastikan aktiviti di Dun terurus dengan baik.


Justeru, katanya sesiapa yang berminat untuk menyertai politik secara serius di usia muda boleh mendaftarkan diri sebagai ahli 'Ameerah' dengan segera di negeri masing-masing agar peranan dapat dibahagikan mulai sekarang.



"Semua muslimat muda yang berminat kepada politik secara serius boleh sertai Ameerah kerana peranan yang diberikan membolehkan kita menimba pengalaman.


“Maklumlah kerja politik bukan mudah sepertimana yang disangkakan.  Ia memerlukan kemahiran berfikir, mengkaji, meneliti atau merancang," katanya ketika pada Karnival Penerangan Terkini (KarPenTer) 2012 di Dewan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) Simpang Empat Permatang Buluh, di sini.


Baginya, Ameerah boleh ditonjolkan sebagai sayap gerakan yang akan merangka strategi bagi dimanfaatkan di Dun sewaktu pilihan raya umum atau kecil nanti.



Ameerah, ujarnya akan ditugaskan di bilik gerakan untuk memikirkan dan membantu jentera MTD yang sedia ada supaya perancangan dapat dibuat dengan lebih baik serta mengenai sasaran.



"Terengganu merupakan negeri paling awal menyahut seruan penubuhan Ameerah. Kemudian Pulau Pinang dan Kedah serta kini sedang ke Perak. Ameerah juga berharap negeri lain segerakan penubuhanya bagi mencapai matlamat yang dikehendaki," jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan