SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Sabtu, 26 Mac 2011

Assalammualaikum,

Beberapa hari ni cuaca diNegara kita agak panas, biar pun hujan sesekali turun di beberapa kawasan tetapi tidak meninggalkan kesan walau sedikit pun kerana keadaan dipanaskan oleh isu cd gambar lucah yang dikaitkan dengan ketua pembangkang. Isu cd itu yang di cetuskan oleh kumpulan Dato T(trio. RTC,SEA dan SL) bertempat di Hotel Carcosa Seri Negara.
Apa yang menarik perhatian aku ia lah orang yang membongkarkan cerita itu (siapa dia?) aku masih ingat lagi kes dia dikaitkan dengan seorang budak perempuan dinegeri jajahannya sedikit masa dulu.Semua orang tahu budak perempuan itu yang dibawah umur ketika itu telah mengandung diluar nikah ujar neneknya (nenek pendek)kepada Guan Eng untuk mengetengah kan isu itu hingga kepengetahuan umum. Maka dengan rasa bertanggong terhadap nasib bakal ibu buda itu, Guan pun buat lapuran polis, malangnya bakal ibu muda itu pulak yang ditangkap dan dikurung dirumah kebajikan dan Guan yang membuat lapuran polis pun ditangkap dan dilokap. Kes asal tuduhan kepada CM tupun tutup.
Dah sekian lama terpadam dari igatan umum siapa kah RTC bekas CM tu tiba-tiba dia bingkas dari lena dan terus buka didadanya sndiri, untuk menyegarkan semula ingatan umum kepada nya dan kesnya dulu. Mungkin ingin dikenang semula itu je.
Aku bimbang kalau-kalau ada diantara orang yang minta supaya diambil DNA RTC untuk dipadankan dengan anak yang dilahirkan oleh ibu muda itu dulu.Mana lah tahu anak itu betul anak ex CM tu. Ada berani bagi DNA?
Aku minta pada Umi Halpida cakap lah dihalayak minta ex CM tu bagi DNA dia untuk tespadanan, jangan suruh DSAI saja yang buat DNA, Tak payah cerita yang tujuh lagi tu,itu semua karut marut punya cite je, bohong je lebih nanti terbuka kain sendiri pulak kamu tu bukan bersih sangat.
Aku sebenarnya bukan orang politik, nak ulas-ulas cerita polit negara tapi aku benci dengan orang-orang politik yang diharapkan membawa kemajuan rakyat tetepi mereka asik cerita buruk orang je bila masa nak rancang perkara baik untuk rakyat?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan