SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Ahad, 24 November 2013

Wajah Barisan Kepimpnan PAS Bagi 2013 - 2015

Semoga lebih wibawa dengan pimpinan campuran kali ini.... Antara kumpulan Profesional dan kumpulan Ulamak. Bila keduanya bergabung pasti PAS lebih mantap dan perjuangan nya jelas memperjuangkan Islam kemercu dunia.... 

Ini sangat berbeza dengan Umno yang menjadikan islam hanya sebagai pejuangan hiliran sahaja , mereka itu hak indibidu bukan hak Negara. Lihat sahaja barisann pimpinan Umno berapa orang yang mewakili Ulamak ? atau mawakili kumpulan ugama islam ? Itu lah Umno yang buta mata hatinya.....

PAS walau pun telah bergabung dengan PKR dan DAP yang mengelar Pakatan Rakyat (PR) mereka masih  memperjuankan dan menegakkan hukum-hukum Islam berbanding dengan Umno yang sudah lebih 50 tahun memerintah tetapi masih tidak mampu untuk menegakkan hukumhukum islam.

PAS takut dengan rakan PR ? terutama nya DAP , untuk terus memperjuangkan menegakkan hukum islam HUDUD , begitu lah yuduhan dan tohmahan Umno kepada PAS . Unmo bagaimana pula, adakah dia berani menegakkan HUDUD ? 

Umno tidak akan mampu menegakkan HUDUD meskipun dia sedang berkuasa kini. Pertama sekali Umno takut kehilangan kuasa dan rakan dalam BN. Bagi Umno jangan kan hendak melaksanakan HUDUD  menyebut sahaja pun takut kepada MCA dan MIC kerana Umno takut kahilangan rakan kongsi neraka nya.
Sekali lagi tahniah kepada PAS berjaya menjalankan tanggungjawab sebagai pertubuhan mengikut peraturan dan undang-undang pertubuhan. Sekalong tahniah juga saya ucapkan kepada barisan yang berjaya dalam pemilihan dan duduk di barisan Pimpinan, semoga dengan barisan yang ada ini PAS akan lebih berjaya lagi.  



Tiada ulasan:

Catat Ulasan