SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Sabtu, 24 Januari 2015

Zamani jadi mangsa buli polis

 





Sedutan aksi Zamani yang menyanyi sambil tangan bergari seperti yang tersebar di beberapa laman sosial semalam.

 

KUALA LUMPUR – Sebuah klip video memaparkan aksi bekas vokalis kumpulan Slam, Zamani menyanyikan lagu hitnya Gerimis Mengundang yang tersebar menerusi aplikasi WhatsApp dan laman sosial YouTube kini mencetuskan simpati para peminat kumpulan rock itu yang terkenal pada era 1990-an.

Klip berdurasi satu minit 23 saat itu menunjukkan Zamani atau nama sebenarnya Zamani Ibrahim, 43, dibuli dan dipaksa menyanyikan lagu tersebut dipercayai di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya dalam kea­daan duduk bersama tahanan lain dan tangannya digari.

Peminat yang menyaksikan klip tersebut terbuai dengan kena­ngan lalu apabila Zamani kelihatan mampu mengalunkan lagu tersebut dengan aura suaranya yang lemak merdu sebagaimana pada zaman kegemilangannya dulu.

Sehubungan itu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, polis sedang menyiasat dan bakal mengenakan tindakan tegas terhadap perakam dan individu yang memuat naik video bekas vokalis Slam, Zamani yang menyanyi dalam keadaan tangan bergari di balai polis.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan