SINGGAH LE


widgeo.net

Ku Li

Rabu, 21 Januari 2015

Paip pecah di Semenyih, 56,884 rumah terjejas

 
Sebanyak 56,884 rumah di Hulu Langat dan Sepang, Selangor akan mengalami gangguan bekalan air selama 36 jam mulai pukul 8 malam esok sehingga pukul 8 pagi Jumaat ini berikutan kerja-kerja kecemasan untuk membaiki paip pecah.

Paip utama yang pecah itu mendapat bekalan air terawat dari Loji Rawatan Air Semenyih yang diuruskan oleh pihak Konsortium ABASS Sdn Bhd dan kerja-kerja kecemasan itu perlu dilaksanakan segera, kata Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dalam satu kenyataan hari ini.

Sejumlah 44,661 rumah daripada 54 kawasan di Hulu Langat bakal menghadapi gangguan itu termasuk Seksyen 6, Bandar Baru Bangi; Bandar Sri Putra, Bangi; Taman Impian Putra; Taman Bangi Villa; Taman Bangi Indah; Bandar Bukit Mahkota, Pekan Bangi Lama, Desa Mahkota Bangi; Mutiara Bangi dan Taman Jernang Jaya.

Sementara itu, Wilayah Sepang melibatkan 12,223 rumah daripada 15 kawasan di antaranya Taman Warisan Bestari; Bandar Baru Salak Tinggi; Taman Kenanga; Kota Warisan; Taman Bunga Raya, Taman Mawar (1,2, Perdana, Emas Villa); Taman Dahlia; Taman Seroja; Taman Ixora; Kampung Geching Hulu; Desa Salak Permai, Taman Anggerik; Jenderam Hilir dan Sungai Buah.

Bagi membantu mengurangkan kesulitan pengguna di kawasan terjejas, lori tangki dan tangki air statik Syabas diletakkan dalam keadaan siap siaga untuk pengagihan bekalan air kecemasan.

Syabas juga ingin mengingatkan kepada para pengguna untuk menyimpan bekalan air secukupnya dan menggunakan air secara berhemat serta mengelakkan pembaziran sepanjang kerja-kerja kecemasan ini.

- Bernama
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan